SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wydawca „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych” bez 25 proc. wpływów, strata zmalała o połowę

Wydawnictwo Gospodarcze, publikujące m.in. „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 25,1 proc. do 5,4 mln zł, a przy mocniejszym zmniejszeniu kosztów jej strata netto zmalała z 3,05 do 1,48 mln zł.

Wpływy krajowe Wydawnictwa Gospodarczego zmniejszyły się z 6,98 do 5,17 mln zł, te z innych krajów Unii Europejskiej wzrosły ze 152,4 do 196,7 tys. zł, a z pozostałych rynków zmalały z 78,8 do 34,2 tys. zł.

Dla firmy 2022 to kolejny mocno spadkowy rok. W 2020 roku jej przychody zmniejszyły się o 23,4 proc. - z 11,62 do 8,89 mln zł, a rok później o dalsze 19 proc. W sumie przez trzy lata skurczyły się o ponad połowę.

Żeby minimalizować kolejne straty, spółka pod koniec 2021 roku zaplanowała restrukturyzację obejmującą m.in. zmniejszenie nakładu i zmianę grupy docelowej „Wiadomości Handlowych”, zamknięcie wersji drukowanej „Wiadomości Kosmetycznych” (ostatecznie w ub.r. ukazał się ich jeden numer, w grudniu), skupienie się na organizacji jednej konferencji oraz reorganizację działu sprzedaży.

Plany pokrzyżowały perturbacje gospodarcze po wybuchu wojny w Ukrainie, m.in. niepewność na rynku reklamowym i inflacja kosztów wydawniczych. - Odczuwalne przez wszystkich wzrosty cen energii i podstawowych czynników produkcji spowodowały wzrost kosztów funkcjonowania spółki. Najbardziej był on odczuwalny w obszarach kosztów materiałów i utrzymania biura. Istotnie wzrosły też koszty organizacji konferencji co było spowodowane częściowo wzrostem cen usług a częściowo przywróceniem stacjonarnej formuły spotkań - wyliczono w sprawozdaniu Wydawnictwa Gospodarczego.

Koszty operacyjne spółki kolejny raz były znacznie wyższe od przychodów, w ub.r. zmalały o 29,4 proc. do 6,86 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszono z 4,32 do 2,81 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,23 do 3,05 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 793,8 do 597,5 tys. zł.

Na koniec ub.r. w spółce pracowało na etatach 29 osób (z czego 11 na stanowiskach redaktorskich), o pięć mniej niż rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei koszty zużycia materiałów i energii poszły w górę z 83,6 do 144,9 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 593,8 do 69,1 tys. zł.

Ścięcie wydatków o mniej więcej jedną trzecią sprawiło, że rentowność firmy, chociaż nadal ujemna, mocno się poprawiła: strata sprzedażowa zmalała z 2,5 d 1,46 mln zł, strata operacyjna - z 2,97 do 1,39 mln zł, a strata netto - z 3,05 do 1,48 mln zł.

Właściciel znów dokapitalizował Wydawnictwo Gospodarcze

Na koniec ub.r. kapitały własne Wydawnictwa Gospodarczego wynosiły -1,07 mln zł, wobec -1,39 mln zł rok wcześniej. Mimo straty z 2021 roku polepszył się, bo kapitał podstawowy zwiększył się z 2,85 do 4,65 mln zł. To efekt kolejnego dokapitalizowania spółki przez jej niemieckiego właściciela LPV. W br. dopłacił on do kapitału dalsze 1,35 mln zł.

W najbliższych latach Wydawnictwo Gospodarcze zamierza m.in. rozwijać swoje serwisy internetowe (także treści wideo i oferty subskrypcyjne) oraz wersję drukowaną „Wiadomości Handlowych” (m.in. prenumeratę w ramach pakietów WH+).

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wiadomości Handlowych” i „Wiadomości Kosmetycznych” bez 25 proc. wpływów, strata zmalała o połowę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl