Wartość rynku reklamy online w Hong Kongu bez zmian
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na internetowąreklamę w Hong Kongu wydano 172 miliony dolarów hongkońskich (22mln USD).
Wydatki te były na mniej więcej tym samym poziomie co wanalogicznym okresie roku 2008 - wynika z raportu firmy badawczejNielsen.
W pierwszej dziesiątce największych reklamodawców zadebiutowałymarki Sa Sa International Holdings, Toyota, Octopus Holdings, HSBCi Sony.
Siłą napędową na omawianym rynku były natomiast firmy z sektoramody, a w szczególności H&M, Nike i Cartier, które wspólniezwiększyły w I kwartale swoje wydatki na reklamę online w ujęciurocznym o 163 procent: z 2,2 do 5,8 miliona HKD.
Z kolei najwięcej pieniędzy - 33 miliony HKD (20 procent) -zostało wydanych na reklamy w sektorze finansowym. Następnymi podtym względem kategoriami były edukacja i nauka (14 procent) orazkomputery/elektronika (12 procent).
Z danych firmy Nielsen wynika również, że między styczniem amarcem w Hong Kongu reklamowało się online ponad 1 tysiąc marek, aliczba kampanii zwiększyła się wobec tego samego okresu rokwcześniej z 2.896 do 3.283.
źródło: Brand Republic Asia
Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy online w Hong Kongu bez zmian