SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UPC Polska w II kwartale zyskała klientów. Telewizja z największym wzrostem, w dół telefonia stacjonarna

W drugim kwartale br. UPC Polska pozyskało 4,3 tys. nowych abonentów oraz 13,6 tys. subskrypcji cyfrowych. Baza klientów wzrosła do 1 494 300, a usług cyfrowych - do 3 198 200. Firma miała ok. 425 mln zł przychodów. - Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki - komentuje Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Za najważniejsze wydarzenia w drugim kwartale spółka uznaje kontynuację programu #actingwithcare wspierającego klientów, pracowników i społeczności w czasie pandemii, a także zapewniającego dostęp do usług oraz benefity. Kluczowym było też - zdaniem zarządu spółki - majowe wprowadzenie internetu o prędkości 1 Gb/s do trzech nowych miast, co poszerzyło zasięg gigabitowej prędkości do ponad 2,5 miliona gospodarstw domowych w 62 miastach. Innymi ważnymi wydarzeniami było przyznanie certyfikatu najszybszej sieci ogólnopolskiej Ookla Speed Test, wzrost bazy klientów usług komórkowych o 6 tys. (do 22,2 tys.) oraz wprowadzenie innowacji produktowych: Chromecast i Airplay w aplikacji Horizon Go. Zasięg sieci poszerzono w drugim kwartale o 20,9 tys. nowych domostw, do 3 583 400 gospodarstw domowych.

- Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, w II kwartale 2020 roku nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki biznesowe, co przełożyło się na 2 lata nieprzerwanego wzrostu UPC Polska. Jestem dumny z wyjątkowego zaangażowania zespołu w zapewnienie klientom bezpieczeństwa i najwyższej jakości cyfrowych usług, w tym niezawodnego dostępu do internetu. Nasza sieć stanęła na wysokości zadania w czasie zwiększonego zapotrzebowania, zapewniając klientom najwyższą jakość, co potwierdził tytuł najszybszej sieci ogólnopolskiej UPC w niezależnych rankingach. Będziemy nadal zwiększać zasięg marki UPC, stale podnosząc satysfakcję korzystania z naszych cyfrowych usług milionom obecnych i nowych klientów w całym kraju - skomentował Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Na koniec II kwartału 1 494 300 klientów UPC Polska korzystało z 3 198 200 usług cyfrowych. W pandemii klientom zaoferowano otwarte okna dla 17 kanałów, w tym wszystkich stacji dla dzieci oraz bezpłatny dostęp do bibliotek wideo na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub). W swoim call center operator wprowadził dedykowaną ścieżkę dla klientów 60+, zaoferował na czas pandemii bezpłatny dostęp do internetu dla nauczycieli w ramach inicjatywy „Internet dla Edukacji”, a także rozszerzył specjalną edycję programu „UPC Future Makers”.

W drugim kwartale liczba użytkowników internetu od UPC Polska wzrosła o 8,9 tys. do 1 250 200, z czego 23,7 tys. to abonenci internetu 1 Gb/s. Liczba użytkowników modemu Connect Box wzrosła o 4,2 tys. w ciągu kwartału i o 779 tys. rok do roku, do poziomu 7319 tys. Średnia prędkość, z której korzystają klienci, osiągnęła 286 Mb/s.

Wzrosła też sprzedaż usługi telewizyjnej: w ujęciu kwartalnym nastąpił przyrost o 11,3 tys. do 1 287 300. Liczba użytkowników platformy Horizon, w porównaniu z poprzednim kwartałem, wzrosła o 6,9 tys. do 750,2 tys. Także UPC Biznes zanotowało wzrost bazy klientów i zrealizowało założony w budżecie poziom przychodów - informuje operator.

Zmalała natomiast popularność telefonii stacjonarnej - przez kwartał liczba subskrypcji malała o 6,5 tys. do 660,7 tys.

UPC Polska w okresie od kwietnia do czerwca br. poszerzyło zasięg swojej sieci gigabitowej o 20,9 tys. gospodarstw domowych do 3 583 400. Dzięki kolejnej umowie partnerskiej dotyczącej wykorzystania sieci powstających w ramach programu POPC, zasięg usług cyfrowych UPC poszerzy się w sumie o kolejne 1,7 mln gospodarstw domowych do 2023/2024.

W całym 2019 roku przychody UPC Polska zmalały do 425,7 mln dolarów, wobec 440,7 mln dolarów w 2018 roku. Biorąc pod uwagę osłabienie kursu dolara wobec złotego, w naszej walucie wpływy firmy zwiększyły się z 1,59 do 1,63 mld zł.

Dołącz do dyskusji: UPC Polska w II kwartale zyskała klientów. Telewizja z największym wzrostem, w dół telefonia stacjonarna

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tob
"Mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki" czyli to co ważne dla nich: zysk i zarabianie na klientach. Z tym, co ważne dla klienta: bezawaryjność usług, stabilność i prędkość łącza internetowego już tak dobrze nie było. Internet znacznie wolniejszy, nawet o połowę od umownej prędkości. No ale wszystko w porządeczku przecież w umowie napisane, że gwarantują minimalną prędkość na poziomie 40 proc. umownej.
odpowiedź
User
Może
przy okazji zysków NARESZCIE apdejcik do Horizona, abu po latach w trybie eco spełniał obiecane w instrukcji parametry?
I nie potrzebny by był restart pradowy za każdym razem gdy chcesz obejrzeć nagranie sprzed kilku godzin?
Taka fanabejra.
odpowiedź
User
Kuba
Ta ich telefonia jest wciskana na siłę przy każdej umowie tv - internet. Klientów więcej, bo przepustowość łączy dramatycznie spada.
odpowiedź