“Tylko muzyka” liderem, ale to “X Factor” lepiej zarabia
Najpopularniejszym weekendowym programem talent-show w wiosennych ramówkach jest na razie “Tylko muzyka” Polsatu, ale największe przychody z reklam notuje jednak “X Factor” TVN. Najsłabiej wypada „Bitwa na głosy” TVP2.
Średnia widownia sześciu dotąd nadanych odcinków trzeciej edycji “Tylko muzyki. Must be the music”, w tym pierwszego odcinka na żywo, wyniosła 3,83 mln osób, co dało Polsatowi 22,71 proc. udziału w grupie 4+ i 27,13 proc. w komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Program nadawany jest w niedziele o 20.00.
Na drugim miejscu znalazł “X Factor 2”, który jest emitowany w soboty o 20.00 w TVN. Po siedmiu odcinkach z castingami, etapami Bootcampu i Domów Jurorskich oglądalność wyniosła 3,53 mln widzów. Show osiągnął jednak lepszy udział w rynku niż “Tylko muzyka”, bo wynosi on odpowiednio 22,98 proc. i 28,97 proc.
Nowy taneczny format Polsatu “Tylko taniec. Got to dance” (emisja w piątki o 20.00) zajął trzecie miejsce z oglądalnością na poziomie 3,03 mln osób i udziałem wynoszącym odpowiednio 19,36 proc. i 22,57 proc. Najmniej widzów gromadzi nadawana w TVP2 w soboty o 20.05 “Bitwa na głosy 2”, która od początku emisji ma tylko odcinki na żywo. Było ich w sumie siedem, a obejrzało je 2,63 mln osób, przy udziale na poziomie 17,22 proc. w 4+ i 14,51 proc. i w 16-49.
Okres 2 marca – 15 kwietnia 2012 | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA | Polsat | 3 831 014 | 22,71% | 27,13% |
X FACTOR | TVN | 3 528 317 | 22,98% | 28,97% |
GOT TO DANCE: TYLKO TANIEC | Polsat | 3 032 693 | 19,36% | 22,57% |
BITWA NA GLOSY | TVP2 | 2 630 434 | 17,22% | 14,51% |
Najwięcej widzów - z wyemitowanych do tej pory weekendowym programem talent-show - zgromadziła “Tylko muzyka”, którą 1 kwietnia zobaczyło prawie 4 mln widzów.
Top odcinków | Stacja | Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Program | AMR | SHR % | SHR % | ||
MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA | Polsat | 01-04-2012 | 3 941 433 | 23,03% | 28,14% |
25-03-2012 | 3 939 810 | 23,86% | 29,27% | ||
15-04-2012 | 3 859 233 | 22,61% | 25,50% | ||
X FACTOR | TVN | 10-03-2012 | 3 930 711 | 24,70% | 30,89% |
17-03-2012 | 3 697 148 | 24,02% | 29,44% | ||
31-03-2012 | 3 666 513 | 23,33% | 29,37% | ||
GOT TO DANCE: TYLKO TANIEC | Polsat | 09-03-2012 | 3 380 784 | 21,35% | 23,78% |
02-03-2012 | 3 356 003 | 21,18% | 24,37% | ||
16-03-2012 | 3 000 304 | 19,25% | 22,22% | ||
BITWA NA GLOSY TVP2 | TVP 2 | 14-04-2012 | 2 909 194 | 18,90% | 16,59% |
31-03-2012 | 2 847 617 | 18,16% | 14,95% | ||
17-03-2012 | 2 698 095 | 17,72% | 15,44% |
Cennikowe wpływy reklamowe z siedmiu odcinków “X Factora” wyniosły 29,2 mln zł. Sześć wydań “Tylko muzyki” dało stacji z reklam 24,2 mln zł, a taka sama liczba wydań “Tylko tańca” przyniosła już o 10 mln zł mniej (program ten jest ok. 30 min. krótszy od niedzielnego show). Najsłabsze wpływy reklamowe ma “Bitwa na głosy”. Jej przychody wyniosły dotąd tylko 4,4 mln zł, ale program ten nie jest przerywany reklamami. Prezentowane dane nie uwzględniają rabatów.
Program | Stacja | Wpływy |
X FACTOR | TVN | 29 158 465 |
MUST BE THE MUSIC - TYLKO MUZYKA | Polsat | 24 193 930 |
GOT TO DANCE: TYLKO TANIEC | Polsat | 14 202 150 |
BITWA NA GLOSY | TVP2 | 4 350 275 |
Dołącz do dyskusji: “Tylko muzyka” liderem, ale to “X Factor” lepiej zarabia