Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży w I półroczu 2016. Większość tytułów z najniższą sprzedażą w historii
W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/dziennikiogolnopolskie-2016czerwiec655.png)
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 291 909 egz., czyli o 7,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 146 542 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 9,60 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,37 proc. do 141 600 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,88 proc. Dziennik ten w I półroczu br. sprzedawał się w liczbie 55 572 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 44 682 egz., po spadku o 4,90 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
![](dziennikiogolnopolskie-2016czerwiec150.png)
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,56 proc. i wyniosła 20 828 egz.
Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w I półroczu.
ZKDP | I półrocze | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 424 648 | 291 909 | 291 909 | 448 892 | 315 481 | 315 480 | -7,47% |
Gazeta Wyborcza | 236 939 | 165 312 | 146 542 | 247 531 | 179 939 | 162 096 | -9,60% |
Super Express | 240 177 | 142 320 | 141 600 | 256 011 | 148 786 | 148 066 | -4,37% |
Rzeczpospolita | 66 715 | 55 703 | 55 572 | 65 092 | 57 313 | 56 639 | -1,88% |
Dziennik Gazeta Prawna | 57 861 | 52 254 | 44 682 | 63 483 | 56 014 | 46 986 | -4,90% |
Przegląd Sportowy | 58 467 | 28 742 | 28 742 | 59 720 | 30 152 | 30 152 | -4,68% |
Gazeta Polska Codziennie | 58 083 | 20 843 | 20 828 | 58 945 | 18 848 | 18 839 | 10,56% |
Puls Biznesu | 13 360 | 12 545 | 10 178 | 15 102 | 14 031 | 10 638 | -4,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 168 | 4 941 | 4 567 | 10 339 | 5 352 | 4 838 | -5,60% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży w I półroczu 2016. Większość tytułów z najniższą sprzedażą w historii
Znowu jest pełno wypowiedzi przeciw bez żadnej propozycji w zamian.