„Twist” i „Bravo Girl” wyprzedziły „Fun Club”. „Bravo” liderem pism młodzieżowych
W sierpniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 32 980 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 48,49 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 41,68 proc. do poziomu 20 571 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak trzeci.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”, który awansował z czwartej lokaty. Jego wynik jednak zmalał w ciągu roku o 39,24 proc. do 17 138 egz.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Fun Club” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała najbardziej w zestawieniu - o 55,66 proc. i wyniosła ona 16 127 egz.
sierpień | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 61 991 | 32 980 | 32 980 | 129 823 | 64 030 | 64 030 | -48,49% |
Twist | 41 998 | 20 571 | 20 571 | 87 986 | 35 273 | 35 273 | -41,68% |
Bravo Girl | 39 994 | 17 138 | 17 138 | 54 991 | 28 208 | 28 208 | -39,24% |
Fun Club | 35 384 | 16 127 | 16 127 | 74 986 | 36 370 | 36 370 | -55,66% |
W sierpniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Twist” - było to 10,42 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Bravo | 61 991 | 32 980 | 32 980 | 61 988 | 31 317 | 31 317 | 5,31% |
Twist | 41 998 | 20 571 | 20 571 | 40 003 | 18 629 | 18 629 | 10,42% |
Bravo Girl | 39 994 | 17 138 | 17 138 | 41 997 | 16 424 | 16 424 | 4,35% |
Fun Club | 35 384 | 16 127 | 16 127 | 36 000 | 16 061 | 16 061 | 0,41% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twist” i „Bravo Girl” wyprzedziły „Fun Club”. „Bravo” liderem pism młodzieżowych