Rośnie oglądalność TVP Kobieta. Hitem „Kogel-mogel”
Nowy kanał TVP Kobieta po roku nadawania ma średnio 0,20 proc. udziału w rynku w 4+ i 0,51 proc. w DVB-T. Wyniki oglądalności kanału systematycznie rosną. Dotychczas największą widownię w stacji zgromadził film „Kogel-mogel” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - TVP Kobieta to nie tylko kanał wyspecjalizowany, który z sukcesem wszedł na polski rynek, ale także prężnie działające media społecznościowe i portal, w którym każda kobieta znajdzie coś interesującego i inspirującego - mówi nam Wirtualnemedia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa stacji.
TVP Kobieta to nowy kanał o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Stacja rozpoczęła nadawanie w poniedziałek, 8 marca ub.r. o godz. 5.30.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średni rynkowy udział TVP Kobieta od dnia startu do 28 lutego 2022 roku wyniósł 0,20 proc. wśród wszystkich widzów i 0,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Oglądalność kanału systematycznie rośnie. Udział TVP Kobieta w marcu ub.r. (w pierwszym miesiącu nadawania) wyniósł 0,14 proc., a w lutym br. było to 0,27 proc. (w 16-49 odpowiednio 0,08 proc. i 0,14 proc.).
- To był wyjątkowy rok pełen sukcesów, ale tez bardzo ciężkiej pracy. Po roku TVP Kobieta to nie tylko kanał wyspecjalizowany, który z sukcesem wszedł na polski rynek, ale także prężnie działające media społecznościowe i portal, w którym każda kobieta znajdzie coś interesującego i inspirującego. Zrealizowaliśmy zakładane cele i udziałowe i wizerunkowe - komentuje portalowi Wirtualnemdia.pl Iwona Bocian-Zaciewska, szefowa stacji. - Myślę, że ten rok pokazał, ze potrafimy osiągnąć sukces w segmencie livestylowym. Wyniki są bardzo dobre, pokonujemy konkurencje, która jest przecież już kilkanaście lat na rynku. Naszą przewagą konkurencyjna jest nasza różnorodność. Przez dwanaście miesięcy zbudowaliśmy stałe pasma, które notują wysokie udziały (często nawet powyżej 1 proc. w grupie 4+) - dodaje.
Spośród poszczególnych dni stacja TVP Kobieta najchętniej oglądana była 7 stycznia br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 28,3 tys. osób w 4+ (0,44 proc. udziału).
Również w grupie 16-49 na czele znalazł się 7 stycznia (8,5 tys. widzów i 0,40 proc. udziału).
Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową średni udział TVP Kobieta od 8 marca ub.r. do 28 lutego br. wyniósł 0,51 proc.
Film „Kogel-mogel” hitem
W rankingu pięciu najchętniej oglądanych pozycji programowych w badanym pierwsze miejsce zajął kulowy film „Kogel-mogel”, który 7 grudnia ub.r. o 21.30 śledziło średnio 46,6 tys. osób, co przełożyło się na 1,20 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął program „Wojciech Cejrowski - boso” (45 tys. widzów; 1,23 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Poszukiwany, poszukiwana” (44,4 tys. widzów; 1,16 proc. udziału).
Trzy pozycje w top 10 to emisje filmów fabularnych.
- Widzowie doceniają starannie wyselekcjonowane filmy, zagraniczne seriale, filmy dokumentalne. Antena buduje swoją rozpoznawalność poprzez produkcje własne zgodne z pozycjonowaniem anteny - mówi nam Iwona Bocian-Zaciewska. - Wyobrażaliśmy sobie, że będziemy nieco inaczej świętować nasze pierwsze urodziny. Dziś nasze serca są z Ukrainą. Mamy specjalną kampanię „TVP Kobieta - Solidarni z Ukrainą”. Na antenie TVP Kobieta widzowie mogą zobaczyć reportaże o sytuacji uchodźców z Ukrainy, a niebawem pokażemy specjalne odcinki naszego cyklu „Kobiety w drodze” przygotowane z bohaterkami z Ukrainy, który prowadzi Marta Manowska. Wśród nich znajdzie się m.in. Kamalija - rosyjska piosenkarka i modelka, która ratuje dzieci z domów dziecka - informuje.
Na ramówkę TVP Kobieta składają się zarówno produkcje własne, jak i formaty zagraniczne, a także filmy i seriale. Widzowie w ofercie stacji znajdą programy lifestylowe dotyczące mody, urody, pielęgnacji, urządzania wnętrz, kulinarne, podróżnicze, poranne treningi z TVP Kobieta, ale także dokumenty, czy reportaże dotyczące kwestii społecznych.
Kanał TVP Kobieta nadawany jest w naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) na multipleksie ósmym (MUX-8), zastępując tym samym program TVP Rozrywka, a także w ramach emisji testowej nowego standardu nadawania DVB-T2/HEVC. Stacja stopniowo wprowadzana jest również do oferty operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych.
Dołącz do dyskusji: Rośnie oglądalność TVP Kobieta. Hitem „Kogel-mogel”