TVN Warner Bros. Discovery partnerem bazy ekspertek tworzonej przez Ringier Axel Springer Polska
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach.
Ringier Axel Springer Polska od 2 lat za pomocą algorytmu EqualVoice monitoruje obecność kobiet w treściach wszystkich swoich serwisów internetowych, m.in. Onetu, Business Insidera, Newsweeka, Forbesa. Zaawansowany algorytm automatycznie przetwarzający język naturalny wskazuje, czy dana treść oraz zdjęcie dotyczy kobiety czy mężczyzny, tym samym budując wskaźnik EqualVoice dla każdej marki.
TVN Warner Bros. Discovery w 2019 r. zapoczątkował inicjatywę "Diversity Tracker", której celem jest zwiększanie reprezentacji kobiet wśród gości programów stacji TVN24.
Baza Ekspertek #nieczekam107lat to konkretne narzędzie wspierające równy głos kobiet i mężczyzn w polskich mediach. Akcja #nieczekam107lat, zainicjowana przez Ringier Axel Springer Polska w kwietniu 2021 r., to odzew na dane wynikające z raportu Global Gender Gap 2020, z którego wynika, że kobiety w Europie Środkowo - Wschodniej będą miały równy status ekonomiczny, prawny, społeczny i równe szanse w 2128 roku, czyli za 107 lat.
Baza jest miejscem, w którym każda kobieta – ekspertka – może stworzyć własny profil i przedstawić swoje portfolio z oznaczeniem dziedzin tematycznych, w których się specjalizuje - od rolnictwa, ekonomii, finansów po budownictwo czy motoryzację. Może wskazać także możliwe do wykorzystania formy wystąpienia publicznego: wywiad ustny, online, wizyta w studiu, wystąpienie na konferencji, itp.
Baza Ekspertek posiada wyszukiwarkę, z której mogą korzystać media lub inne podmioty, które szukają ekspertek w określonym obszarze. Baza jest narzędziem bezpłatnym i otwartym dla wszystkich – zarówno ekspertek, jak i mediów oraz innych firm organizujących różnorodne wydarzenia publiczne.
Baza Ekspertek #nieczekam107lat wyrównuje szanse kobiet z mężczyznami
- Różnorodność jest częścią współczesnego świata, jednak nie oznacza to, że wszyscy mają dzisiaj równe szanse. Potrzebujemy specjalnych programów, które pomogą nam konkretnie działać na rzecz różnorodności i inkluzywności. Dlatego, niezależnie od inicjatyw, które w tym obszarze podejmujemy w TVN Warner Bros. Discovery, zdecydowaliśmy się przyłączyć do zainicjowanego przez Ringier Axel Springer Polska projektu Baza Ekspertek #nieczekam107lat. Jestem przekonana, że wspólnym wysiłkiem, wykorzystując nasze platformy i połączony zasięg, uda nam się doprowadzić do zrównania praw i szans kobiet i mężczyzn w Polsce znacznie szybciej niż w ciągu symbolicznych 107 lat - mówi Kasia Kieli, president & managing director Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO TVN.
- W każdym działaniu z zakresu zrównoważonego rozwoju, D&I, równości, kluczowe jest dla nas partnerstwo. Wierzymy, że w tych tematach należy działać wspólnie. Mamy wtedy realną szansę na zmianę. Jako firmy mediowe, razem z TVN Warner Bros. Discovery, mamy większą skuteczność i siłę dotarcia. Im nas więcej, tym szybciej mamy szansę dokonać realnych zmian i zwiększyć udział głosu kobiet w przestrzeni publicznej oraz wyrównać szanse kobiet i mężczyzn. Zachęcamy do współpracy przy Bazie Ekspertek #nieczekam107lat inne firmy mediowe, organizacja pozarządowe i fundacje - mówi Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.
Baza Ekspertek #nieczekam107lat liczy już ponad 1500 ekspertek specjalizujących się w ponad 30 obszarach. Najwięcej ekspertek utworzyło swoje profile w kategoriach: gaming, marketing, media, HR, historia, polityka zagraniczna, polityka społeczna, moda, zrównoważony rozwój / ochrona środowiska, prawo, technologia, startupy. Spora liczba ekspertek jest również w kategoriach, które w świadomości społecznej nadal kojarzone są głównie z mężczyznami, tj.: motoryzacja, górnictwo, hutnictwo, budownictwo.
Ze strony TVN Warner Bros. Discovery nad rozwojem Bazy Ekspertek we współpracy z Ringier Axel Springer Polska będzie czuwać zespół TVN24 w pionie informacji grupy.
Dołącz do dyskusji: TVN Warner Bros. Discovery partnerem bazy ekspertek tworzonej przez Ringier Axel Springer Polska