SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Triumf zespołu z Afryki Południowej

Zwycięzcy konkursu UNICEF i Clear Channel to zespół kreatywny z Afryki Południowej. Patronem medialnym był wortal Wirtualnemedia.pl

Autorami zwycięskiego projektu plakatu kampanii społecznej dla UNICEF, przeznaczonego do ekspozycji na nośnikach reklamy zewnętrznej są Stuart McCreadie - copywriter     i Graeme Taylor-Warne - dyrektor kreatywny  z południowoafrykańskiej agencji reklamowej BesterBruke.

                       

"Jesteśmy zaskoczeni, ale jednocześnie zachwyceni z powodu naszego zwycięstwa. Mieszkając w Afryce Południowej, gdzie liczba zarażonych jest tak duża, jesteśmy szczególnie świadomi problemów związanych z HIV /AIDS oraz wpływu choroby na nasze społeczeństwo" - powiedzieli zwycięzcy.

Dzięki konkursowi na konto UNICEF wpłynęło ponad 44.000 dolarów.

W konkursie wzięło udział 300 agencji z 30 krajów. Jedną z polskich agencji była Kreacja Pro Andrzeja Pągowskiego. "Jestem plakacistą, więc uznałem, iż warto podjąć się tego trudnego społecznie, a jednocześnie ważnego tematu. Wyzwaniem był dla mnie również międzynarodowy charakter konkursu"- powiedział Andrzej Pągowski.

Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu plakatu kampanii edukacyjnej związanej z pracą UINCEF, dotyczącą kwestii HIV/AIDS. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany w lipcu podczas uroczystej gali. Kampania billboardowa rozpocznie się w sierpniu 2005 roku na nośnikach reklamowych Clear Channel w ponad 50 krajach na 5 kontynentach, także w Polsce. Zwycięzcy otrzymają dodatkowo nagrodę finansową w wysokości 5000 dolarów.

Poziom nadsyłanych prac - jak oceniło jury - był bardzo wysoki, a przez to wybór laureata wyjątkowo trudny. Nagrodzony projekt został wybrany ze względu na jego prostotę z jednej strony oraz siłę przekazu z drugiej. "Składamy nasze gratulacje zwycięskiemu zespołowi, za projekt plakatu o silnym i działającym na wyobraźnię przekazie" - powiedział Roger Parry - Prezes Clear Channel International.

"Ogólnoświatowa kampania outdoorowa UNICEF i Clear Channel przyczyni się w sposób znaczący do szerzenia świadomości o chorobie HIV i AIDS wśród najmłodszych, gdyż obecnie ponad połowa nowych zakażeń dotyka osób poniżej 25 roku życia." - powiedział Sir Roger Moor, Ambasador Dobrej Woli UNICEF.

Partnerem konkursu w Polsce jest SAR.

Patroni konkursu: Kreatura, Wirtualnemedia.pl

Dołącz do dyskusji: Triumf zespołu z Afryki Południowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl