SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

The Dust sprzedał akcje za 4,2 mln zł na produkcję i reklamy gry „I, the Inquisitor”

Firma The Dust w ofercie publicznej sprzedała 300 tys. akcji nowej emisji po 14 zł za sztukę, pozyskując 4,2 mln zł brutto. - Pozyskane środki pozwolą nam jeszcze bardziej rozbudować „I, the Inquisitor”, aby dostarczyć graczom produkcję mogącą konkurować z najlepszymi growymi adaptacjami literatury fantasy - zapewnia Jakub Wolff, CEO w The Dust.

Grafika promująca grę „I, the Inquisitor” Grafika promująca grę „I, the Inquisitor”

W ramach oferty publicznej 199 tys. nowych akcji The Dust kupili inwestorzy indywidualni, a 101 tys. - instytucjonalni. Inwestorzy zainteresowani nabyciem akcji mogli składać deklaracje od 27 maja do 9 czerwca w ramach procesu budowy księgi popytu.

10 czerwca miało miejsce ustalenie ostatecznej ceny emisyjnej na poziomie 14 zł. W dniach 11-15 czerwca odbyło się natomiast wystosowanie zaproszeń do inwestorów biorących udział w budowie księgi popytu do złożenia zapisów oraz przyjęcie zapisów na oferowane akcje.

W ramach budowy księgi popytu inwestorzy zgłosili zapisy na 20 proc. więcej akcji niż oferowano. W ofercie pośredniczyło Ipopema Securities.

- Zainteresowanie ofertą publiczną okazało się na tyle wysokie, że pozwoliło w pełni pokryć 300 tys. oferowanych akcji. Bardzo cieszymy się, że inwestorzy dostrzegają potencjał naszej gry. Zamierzamy niezwłocznie przystąpić do zarejestrowania nowej emisji akcji w KRS oraz wprowadzenia akcji serii F oraz wcześniej praw do akcji do obrotu na New Connect. O postępach w procesie będziemy informować na bieżąco oficjalnymi kanałami komunikacji - zapowiada Jakub Wolff, CEO w The Dust.

The Dust pokazał zwiastun „I, the Inquisitor”

Ze środków pozyskanych z nowej emisji akcji The Dust zamierza przeznaczyć 3 mln zł na rozwój gry „I, the Inquisitor”, w tym zwiększenie zatrudnienia w zespole deweloperskim oraz w dziale marketingu, rozszerzenie fabuły i długości rozgrywki oraz zwiększenie jej wersji językowych do 11.

- Pozyskane środki pozwolą nam jeszcze bardziej rozbudować „I, the Inquisitor”, aby dostarczyć graczom produkcję mogącą konkurować z najlepszymi growymi adaptacjami literatury fantasy. Kontynuujemy prace nad wersją alpha oraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi wydawcami. Pozyskanie środków na rozbudowę tytułu powinno również wzmocnić naszą pozycję negocjacyjną w rozmowach, a dołączenie inwestorów instytucjonalnych działać stabilizująco na kurs akcji - wylicza Jakub Wolff.

Pod koniec maja The Dust udostępnił pierwszy zwiastun „I, the Inquisitor”. Gra ma zostać wyprodukowana do końca 2022 roku.

„I, the Inquisitor” zapowiedziany dwa lata temu

Produkcję gry „I, the Inquisitor”, opartej na 11 powieściach Jacka Piekary z Cyklu Inkwizytorskiego, The Dust zapowiedział wiosną 2019 roku. Firma współpracuje przy tym ze spółką The Bull. W połowie 2019 roku budżet „I, the Inquisitor” określono na ponad 7 mln zł, z czego 3 mln zł firma pozyskała od inwestora.

Natomiast pod koniec ub.r. The Dust zapowiedział na 2021 rok grę „Car Thief Simulator”. Uruchomił też spółkę zależną Two Horizons, która zajmuje się tworzeniem gier symulacyjnych.

W drugiej połowie kwietnia The Dust zapowiedziało, że zamierza przeprowadzić emisję do 300 tys. akcji serii F z pozbawieniem dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru. Chce pozyskać z emisji ok. 5,5 mln zł brutto, m.in. na produkcję gry „I, the Inquisitor”.

W ub.r. The Dust zanotował wzrost przychodów sprzedażowych z 1,56 do 2,25 mln zł i straty netto z 658 tys. zł do 1,15 mln zł. W pierwszym kwartale br. wpływy firmy wzrosły rok do roku z 489,5 do 792,2 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 583,5 tys. zł do 1,21 mln zł strata netto pogłębiła się z 94,2 do 198,5 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: The Dust sprzedał akcje za 4,2 mln zł na produkcję i reklamy gry „I, the Inquisitor”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl