SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski producent gier mobilnych rozczarował wynikami. Coraz większa strata

W pierwszym kwartale br. produkujący gry mobilne Ten Square Games przy spadku przychodów o 22 proc. do 117,45 mln zł zanotowała 12,84 mln zł straty netto. Niedawno firma pożegnała się ze 110 pracownikami, odchodzi z niej także prezes.

W pierwszym kwartale br. Ten Square Games wypracował 27,6 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 41,1 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus zakładał 29,5 mln zł skorygowanej EBITDA (przedział 25,7 - 32,5 mln zł).

Na spadek skorygowanej EBITDA największy wpływ ma niższa marża operacyjna (przychody minus prowizje minus marketing) dla gry Fishing Clash.

Przychody Ten Square Games wyniosły w tym okresie 123,6 mln zł, zgodnie z konsensusem. Przychody są niższe o 10,8 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 13,3 proc. rdr.

W komentarzu do wyników zarząd Ten Square Games poinformował, że początek 2023 roku przyniósł spadki w poziomie płatności dwóch głównych tytułów grupy - Fishing Clash i Hunting Clash, przy wzroście wpływów z Wings of Heroes.

Ten Square Games słabiej reklamuje swoje gry

Jednym z głównych powodów tych spadków było ograniczenie wydatków marketingowych od czwartego kwartału 2022 roku, co zmniejszyło napływ nowych graczy do gry. Mniejsza aktywność marketingowa wpłynęła również na jakość ruchu dostarczanego przez algorytmy największych platform. Czynniki te wpłynęły w kwietniu 2023 roku na niższy poziom płatności odnotowany w Fishing Clash równy 20,4 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Zespół marketingowy skupia się przede wszystkim na poprawie wskaźników marketingowych oraz rentowności kampanii reklamowych. W kolejnym kroku planowane jest zwiększenie budżetów reklamowych w celu pozyskania użytkowników oraz poszukiwanie nowych kanałów do działań marketingowych - napisano w komentarzu.

W pierwszym kwartale 2023 roku Hunting Clash odnotował płatności w wysokości 32 mln zł. To identyczna wartość jak w pierwszym kwartale 2022 roku i niewiele niższa od tej odnotowanej w czwartym kwartale 2022 roku. Zarząd Ten Square Games podał, że jest to głównie zasługa nowego podejścia do organizacji eventów w grze.

W pierwszym kwartale 2023 roku nakłady marketingowe w grze były niższe zarówno w porównaniu do tych poniesionych w pierwszym, jak i w ostatnim kwartale 2022 roku. Przełożyło się to na spadek poziomu płatności w grze w kwietniu 2023 roku, które wyniosły 7,9 mln zł.

13 mln zł straty, analitycy spodziewali się 18 mln zł zysku

Strata EBIT wyniosła w pierwszym kwartale 14,4 mln zł wobec 18,9 mln zł zysku zakładanego w konsensusie. Spółka zanotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 12,8 mln zł, natomiast konsensus zakładał zysk netto na poziomie 18 mln zł.

Raportowana EBITDA wyniosła 17,1 mln zł, a analitycy szacowali ją na 25,6 mln zł.

Porównując wynik na działalności operacyjnej do wskaźnika skorygowanej EBITDY zarząd Ten Square games wskazuje na istotny wpływ odpisów aktualizujących wartość gier. Wraz ze zmianą strategii biznesowej zarząd podjął decyzję o zamknięciu dwóch projektów i odpisaniu kosztów ich produkcji w wysokości: Fishing Masters 11,7 mln zł oraz Undead Clash 14,9 mln zł.

Grupa odnotowała w pierwszym kwartale wzrost gotówki z poziomu 126,6 mln zł do 140,2 mln zł.

Zwolnienia i nowa strategia Ten Square Games

W drugiej połowie kwietnia Ten Square Games w ramach ogłoszonych kilka tygodni wcześniej zwolnień grupowych rozwiązał umowy ze 105 osobami (w tym 43 zatrudnionymi na umowę o pracę) i nie przedłużył umów z kolejnymi pięcioma.

Spółka szacowała, że rezerwa związana ze zwolnieniami, która obciąży jej wynik w drugim kwartale, wyniesie ok. 5,3 mln zł. Spodziewa się, że dzięki redukcji zatrudnienie od sierpnia br. jej miesięczne koszty pracownicze będą o 1,8 mln zł niższe.

Z firmą właśnie żegna się prezes Maciej Zużałek, jego stanowisko objął Andrzej Ilczuk, który pracuje w spółce od 3,5 roku, a w marcu br. objął funkcję chief operating officera.

W kwietniu Ten Square Games zrezygnował z dalszych prac nad dwoma grami: „Undead Clash” i „Fishing Masters”, na które dotychczas przeznaczył ponad 25 mln zł.

- Globalny rynek gier mobilnych konsoliduje się, co zwiększa już i tak silną konkurencję w tej branży. Dlatego też. postanowiliśmy ponownie skoncentrować cele strategiczne na naszych najważniejszych i najbardziej perspektywicznych tytułach. Po dużej wewnętrznej reorganizacji, obecnie jesteśmy w trakcie gruntownej zmiany procesów związanych z realizacją projektów. Chcemy umocnić Fishing Clash i Hunting Clash na pozycjach liderów w ich segmentach rynku oraz przygotować Wings of Heroes do dalszego skalowania - wylicza Andrzej Ilczuk w komunikacie prasowym

- Naszym głównym celem jest przywrócenie Fishing Clash na ścieżkę wzrostu, uwolnienie pełnego potencjału rozwoju Hunting Clash i przyspieszenie procesu budowania głębi monetyzacyjnej dla Wings of Heroes. Choć może upłynąć co najmniej kilka miesięcy, zanim nasze działania znajdą odzwierciedlenie w wynikach Grupy, jesteśmy pewni, że zrewidowanie priorytetów strategicznych pomoże odbudować wyniki naszych głównych gier - podkreśla nowy szef Ten Square Games.

Na giełdzie Ten Square Games przeceniony o jedną trzecią

Pod koniec kwietnia zarząd Ten Square Games zaproponował, żeby spółka wypłaciła w dywidendzie 52,31 mln zł, czyli 99,95 proc. skonsolidowanego zysku netto z ub.r. Uzasadnia, że firma po ostatnich redukcjach ma mniejsze potrzeby kapitałowe.

Zeszły kwartał jest drugim z rzędu, w któym spółka zanotowała ujemną rentowność netto - w czwartym kwartale ub.r. przy 131,17 mln zł przychodów miała 7,26 mln zł straty netto.

Od początku stycznia akcje Ten Square Games staniały o 35 proc.

Dołącz do dyskusji: Polski producent gier mobilnych rozczarował wynikami. Coraz większa strata

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl