Telewizja Polska wyda do 36 mln zł na wozy transmisyjne, ma trzy oferty
W ramach postępowania publicznego dotyczącego kupna trzech wozów transmisyjnych dla oddziałów terenowych Telewizji Polskiej złożono trzy oferty. Na realizację zamówienia TVP zamierza przeznaczyć maksymalnie 36 mln zł.
Postępowanie ogłoszone przez Telewizję Polską dotyczy trzech fabrycznie nowych wozów transmisyjnych (wyprodukowanych w br.) w standardzie HD SDI zbudowanych na bazie samochodów ciężarowych z zabudową o dopuszczalnej masie całkowitej w zakresie od 16 do18 ton każdy. Samochody mają być wyposażone w urządzenia stanowiące trzy spójne systemy technologiczne umożliwiające produkcję, w dokumentacji wyliczono ich dokładną specyfikację techniczną.
W postępowaniu jedynym kryterium ocen ofert była cena brutto, wadium wyznaczono na 500 tys. zł. Początkowo termin końcowy składania ofert określono na 23 września, potem wydłużono ten okres do zeszłej środy.
Oferty mogły złożyć podmioty, które przez ostatnie trzy lata dostarczyły minimum jeden wóz transmisyjny o wartości minimum 6 mln zł obsługujący technologię HD SDI.
Telewizja Polska otrzymała trzy oferty. Konsorcjum Twenty 4 Seven i niemieckiego Broadcast Solutions zaproponowało 36 mln zł, Studiotech Poland - 29,26 mln zł, a 4Visions - 29,41 mln zł. Wszyscy oferenci zaproponowali identyczne okresy gwarancji: 24 miesiące na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne, 36 miesięcy na powłokę lakierniczą, 120 miesięcy na perforacje elementów nadwozia oraz 24 miesiące na całą zabudowę, wyposażenie oraz dostarczone lub wykonane instalacje.
Przed otwarciem kopert z ofertami TVP podała, że na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć 36 mln zł brutto. Nadawca nie poinformował jeszcze, ile punktów przyznano każdej z oferty i która została wybrana.
TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska wyda do 36 mln zł na wozy transmisyjne, ma trzy oferty