Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych
Usługa szybkiej, bezpiecznej i najlepiej bezpłatnej dostawy ma coraz większy wpływ na końcową satysfakcję z udanych zakupów w sieci.
Czym kierują się sklepy podpisując długoterminowe umowy na usługi logistyczne? Z sondażu przeprowadzonego wśród sklepów obecnych na Ceneo.pl wynika, że najważniejsza jest cena przesyłki – jako kluczowe kryterium wskazało ją niemal 80% badanych. Tuż za nią - z wynikiem 70% - plasuje się terminowość realizacji zleceń. Istotne z punktu widzenia sklepu są także jakość obsługi klientów (50%) oraz bezpieczeństwo przesyłek (45%). Zdecydowana większość sklepów dobrze ocenia swoich dostawców – 86% poleciłoby ich innym sklepom.
Z kolei badanie TNS Polska pokazało, że w ciągu ostatnich dwóch lat spadł odsetek klientów, którzy uważają, że koszty dostawy są zbyt wysokie (z 65% do 52%).
Pomimo tego, że godziny pracy firm kurierskich są dla wielu z nich problematyczne, to w tym roku – podobnie jak w ubiegłym – 2 na 3 internautów (67%) jest zdania, że kurierzy są elastyczni, tj. z przesyłką przyjeżdżają w miejsce i w czasie, który się im wskaże.
Ponad 80% (wzrost o 5 pkt. proc.) klientów nie przeszkadza fakt, że robiąc zakupy przez internet muszą czekać na dostawę. Takie oczekiwanie łatwiej zaakceptować, gdy przesyłka oraz cała transakcja jest tańsza: niemal 90% klientów przyznaje, że jest w stanie poczekać dłużej na dostawę, jeśli jest darmowa.
Okazuje się, że, mając do wyboru szybką dostawę łączącą się z kosztem lub darmową dostawę, ale dłuższy czas oczekiwania na dostarczenie, polscy internauci wybierają rozwiązanie bezkosztowe.
Dane pochodzą z badania TNS Polska zrealizowanego na reprezentatywnej grupie Polaków oraz sondażu wśród sklepów współpracujących z Ceneo.pl – oba z października 2016 r.
Dołącz do dyskusji: Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych