„Szkło kontaktowe” ma więcej widzów niż „W tyle wizji”, ale program TVP Info zwiększa widownię
Program „Szkło kontaktowe” od kwietnia br. na antenie TVN24 śledzi średnio 679 tys. widzów. Z kolei nowy magazyn TVP Info „W tyle wizji” mający podobną formułę gromadzi przed telewizorami średnio 323 tys. osób, ale jego widownia rośnie - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia „Szkła kontaktowego” w okresie od 1 kwietnia do 12 kwietnia 2016 roku wyniosła 679 tys. osób. Przełożyło się to na 5,67 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Program emitowany jest na antenie TVN24 codziennie o godz. 22.00.
TVP Info niemal w tym samym paśmie (dokładnie w dni powszednie o 21.50) od 1 kwietnia br. emituje program „W tyle wizji”, który ma podobną formułę do „Szkła kontaktowego”. Do 18 sierpnia br. audycję tę oglądało średnio 323 tys. widzów, a jej udział plasował się odpowiednio na poziomie 2,45 proc. oraz 0,65 proc.
Średnia oglądalność magazynów „Szkło kontaktowe” i „W tyle wizji”
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVN24 - Szkło kontaktowe |
679 499 |
5,67% |
92 677 |
1,80% |
TVP Info - W tyle wizji |
322 514 |
2,45% |
35 615 |
0,65% |
Analizując dane oglądalności obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku wynika, że widownia „Szkła kontaktowego” w tym czasie wahała się od 617 tys. do 695 tys. osób.
Z kolei „W tyle wizji” w kwietniu br., czyli w pierwszym miesiącu nadawania śledziło 231 tys. widzów. W maju było to już 328 tys. osób. Miesiąc później jego widownia co prawda zmalała do 308 tys. oglądających, ale w lipcu wzrosła już do 386 tys. osób.
Oglądalność obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku
Oglądalność obu programów miesiąc po miesiącu w okresie od kwietnia do lipca 2016 roku |
||||
Szkło kontaktowe |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Miesiąc |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
kwiecień |
694 679 |
5,83% |
95 255 |
1,88% |
maj |
692 136 |
5,81% |
98 109 |
1,90% |
czerwiec |
617 155 |
5,01% |
82 613 |
1,55% |
lipiec |
690 555 |
5,74% |
103 997 |
2,01% |
Wirtualnemedia.pl |
||||
W tyle wizji |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Miesiąc |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
kwiecień |
231 354 |
1,73% |
27 933 |
0,51% |
maj |
328 171 |
2,49% |
38 507 |
0,69% |
czerwiec |
307 813 |
2,27% |
27 856 |
0,49% |
lipiec |
385 649 |
2,99% |
39 055 |
0,73% |
„Szkło kontraktowe” nadawane jest w TVN24 od 2005 roku. Wśród gospodarzy i komentatorów programu są: Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Artur Andrus, Krzysztof Daukszewicz, Marek Przybylik, Grzegorz Markowski. Ponadto 3 kwietnia br. do prowadzenia audycji po kilku latach przerwy powrócił Kamil Dąbrowa, a od 24 lipca br. nowym komentatorem audycji jest Michał Kempa.
Z kolei „W tyle wizji” to nowy program satyryczny komentujący bieżące wydarzenia z kraju i ze świata z udziałem znanych dziennikarzy i publicystów pod redakcją Marcina Wolskiego. Obok niego program na zmianę prowadzą Dorota Łosiewicz, Krzysztof Skiba, Krzysztof Feusette, Wiktor Świetlik, Waldemar Ogiński, Łukasz Warzecha, Rafał Ziemkiewicz i Stanisław Janecki.
Kilka dni temu informowaliśmy, że w sobotę 3 września br. o godz. 17.10 na antenie Dwójki wystartuje „W tyle wizji - Best of the Best”. W 30-minutowej audycji prezentowane będą najlepsze fragmenty z mijającego tygodnia z „W tyle wizji”.
Dołącz do dyskusji: „Szkło kontaktowe” ma więcej widzów niż „W tyle wizji”, ale program TVP Info zwiększa widownię