„Świat Wiedzy” liderem, „Świat Nauki” o 17 proc. w dół
Większość miesięczników popularnonaukowych zanotowało w marcu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej stracił „Świat Nauki”. Największy wzrost, choć nieduży, zanotowała z kolei „Wiedza i Życie”. Liderem zestawienia był „Świat Wiedzy”.
Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w marcu br. wyniosła 127 539 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 4,94 proc. do 83 357 egz.
Trzecia lokata przypadła “Focusowi Historia” (G+J Polska), który sprzedał się w marcu br. w liczbie 34 303 egz., notując spadek o 10,26 proc.
Największy wzrost sprzedaży ogółem w marcu br. zanotował miesięcznik „Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Jego wynik poszedł do góry o 2,67 proc. do 29 053 egz.
Najwięcej stracił natomiast zajmujący ostatnie miejsce „Świat Nauki” (Prószyński Media). Sprzedał się on w trzecim miesiącu br. w liczbie 14 893 egz. po spadku o 16,76 proc.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Świat Wiedzy | 127 539 | - |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 83 357 | 87 688 |
Focus Historia | 34 303 | 38 223 |
Wiedza i Życie | 29 053 | 28 298 |
21. Wiek | 26 276 | 25 788 |
Świat Nauki | 14 893 | 17 891 |
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 4,62 proc., w marcu br. względem lutego br. zanotował „21. Wiek” (Amconex). Natomiast najwięcej straciła „Wiedza i Życie” - było to 12,24 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | marzec | luty |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Świat Wiedzy | 127 539 | 137 814 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 83 357 | 92 035 |
Focus Historia | 34 303 | 37 914 |
Wiedza i Życie | 29 053 | 33 104 |
21. Wiek | 26 276 | 25 115 |
Świat Nauki | 14 893 | 15 454 |
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem, „Świat Nauki” o 17 proc. w dół