Stopniała widownia programu Szymona Majewskiego
Emitowana w TVN-ie wiosną br. 10. edycja „Szymon Majewski Show” miała niższą widownię niż nadawana rok wcześniej 8. seria. Program przyniósł jednak z reklam o ponad 2 mln zł więcej. Kolejna edycja jesienią.
Średnia oglądalność wiosennej serii odcinków „SMS” wyniosła 2,51 mln widzów przy udziale w wysokości 18,32 proc. w grupie 4+ i 18,95 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To mniej niż wiosną 2009 roku, gdy program przyciągał przed ekrany 2,6 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 19,22 proc. i 20,34 proc. Mniej także niż jesienią ub.r., gdy 9. edycję show Szymona Majewskiego śledziło 2,8 mln widzów, udział w 4+ wynosił 21,51 proc., a w 16-49 – aż 23,34 proc.
W grupie wszystkich widzów stacja TVN w czasie nadawania 10. edycji programy była trzecia pod względem udziału w rynku za TVP 2 (nadawała gł. końcówkę „M jak miłość”, „Kulisy M jak miłość” oraz program „Tomasz Lis na żywo” i miała 22,14 proc. udziału) i Polsatem (filmy fabularne; 18,90 proc.). Gorzej od TVN z głównych kanałów wypadała jedynie TVP 1 (Teatr Telewizji, filmy, mecze mundialu; 11,72 proc.). Natomiast w grupie 16-49 TVN była druga, wyprzedzał ją tylko Polsat.
Dane telemetryczne pokazują, że program oglądały głównie kobiety, widzowie po 30. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 10. edycji „Szymon Majewski Show” wyniosły 17,2 mln zł. Rok temu programu przyniósł z reklam 15 mln zł, ale tamta seria liczyła o dwa odcinki mniej od tej zakończonej w miniony poniedziałek (dane cennikowe netto bez rabatów).
Telewizja TVN zdecydowała już, że kolejna edycja programu Szymona Majewskiego znajdzie się w jesiennej ramówce stacji.
Widownia „Szymon Majewski Show” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | SHR % |
01-03-2010 | 21:27 | 22:29 | 2 490 715 | 17,98% | 21,40% |
08-03-2010 | 21:29 | 22:30 | 2 393 142 | 18,12% | 18,86% |
15-03-2010 | 21:30 | 22:33 | 2 502 044 | 18,81% | 19,77% |
22-03-2010 | 21:27 | 22:29 | 2 890 678 | 21,81% | 23,84% |
29-03-2010 | 21:30 | 22:31 | 2 834 181 | 20,13% | 20,55% |
26-04-2010 | 21:31 | 22:31 | 2 335 557 | 17,44% | 16,43% |
03-05-2010 | 21:28 | 22:33 | 2 200 341 | 15,02% | 15,21% |
10-05-2010 | 21:28 | 22:30 | 2 599 743 | 19,23% | 19,59% |
17-05-2010 | 21:28 | 22:30 | 2 686 401 | 19,18% | 19,35% |
24-05-2010 | 21:29 | 22:30 | 2 936 509 | 21,12% | 22,31% |
31-05-2010 | 21:28 | 22:30 | 2 408 490 | 17,57% | 19,22% |
07-06-2010 | 21:30 | 22:32 | 2 361 102 | 17,22% | 18,69% |
14-06-2010 | 21:27 | 22:29 | 2 270 317 | 16,67% | 15,34% |
21-06-2010 | 21:28 | 22:30 | 2 217 886 | 16,35% | 14,89% |
średnia | 2 509 604 | 18,32% | 18,95% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 2 | 3 037 424 | 22,14% | 16,44% |
Polsat | 2 592 456 | 18,90% | 24,91% |
TVN – Szymon Majewski Show | 2 509 604 | 18,32% | 18,95% |
TVP 1 | 1 607 203 | 11,72% | 11,36% |
Profil widowni show
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 39,40% | 82 |
Kobiety | 60,60% | 117 | |
Wiek | 4-9 | 1,25% | 21 |
10-15 | 2,92% | 42 | |
16 - 19 | 2,80% | 49 | |
20 - 24 | 2,86% | 35 | |
25 - 29 | 8,05% | 91 | |
30 - 34 | 12,08% | 148 | |
35 - 39 | 7,85% | 111 | |
40 - 44 | 6,93% | 108 | |
45 - 49 | 7,86% | 110 | |
50 - 54 | 10,77% | 130 | |
55 - 59 | 12,97% | 171 | |
60+ | 23,64% | 121 | |
Wlk. miasta | Wieś | 27,02% | 69 |
< 50 tys. | 23,99% | 100 | |
50-100 tys. | 9,51% | 111 | |
100-200 tys. | 9,21% | 115 | |
> 200 tys. | 30,28% | 149 | |
Zawód | Top management | 10,02% | 129 |
Pracownicy średniego szczebla | 22,00% | 152 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,15% | 95 | |
Emeryci | 32,44% | 130 | |
Inni | 16,39% | 50 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 42,71% | 93 |
Średnie | 35,98% | 121 | |
Wyższe | 17,14% | 150 | |
Inne | 4,17% | 32 |
Dołącz do dyskusji: Stopniała widownia programu Szymona Majewskiego