Stopklatka.pl zwalnia część redakcji, będzie tylko wizytówką kanału Stopklatka TV
Serwis o filmach i serialach Stopklatka.pl z końcem lipca zakończy działalność w dotychczasowej formie, stanie się przede wszystkim wizytówką kanału telewizyjnego Stopklatka TV. Ma to ograniczyć koszty.
Spółka Stopklatka zapowiedziała, że w związku ze zmianą profilu serwisu Stopklatka.pl rozstanie się z nim część kilkuosobowej redakcji. - Przekształcenie modelu funkcjonowania portalu pozwoli spółce ograniczyć koszty, co w dłuższej perspektywie pozytywnie wpłynie na sytuację finansową - uzasadnia firma.
- Podjęliśmy decyzję o przekształceniu portalu Stopklatka.pl w oficjalną stronę kanału Stopklatka TV, mając na uwadze optymalizację źródeł przychodów Stopklatki SA. Obecnie chcemy skoncentrować się na naszej działalności telewizyjnej, która jest w kluczowej fazie rozwoju - w maju Stopklatka TV osiągnęła najlepsze w swojej historii udziały w rynku oglądalności. Nasza stacja zajmuje drugie miejsce w Polsce wśród kanałów filmowo-serialowych, lecz ciągle musimy pracować nad wzmacnianiem jej pozycji rynkowej – tłumaczy Agnieszka Sadowska, członek zarządu Stopklatki SA. – Serwis Stopklatka.pl w nowej formule będzie wspierał realizację naszej strategii zakładającej większą synergię telewizji i internetu - docelowo w sieci znajdzie się więcej treści związanych z ramówką. Na pograniczu tych mediów rozwijamy też telewizję hybrydową - dodaje.
Od sierpnia w serwisie będą publikowane głównie informacje o ofercie kanału Stopklatka TV, m.in. poszerzone informacje o filmachi występujących w nich aktorach, a także bieżące wiadomości ze świata filmu i dodatkowe materiały wideo.
Stopklatka.pl jest najstarszym polskim serwisem o filmach, została uruchomiona w 1996 roku. W ostatnich latach notowała zazwyczaj poniżej 500 tys. realnych użytkowników miesięcznie, wielokrotnie mniej niż jej główny konkurent Filmweb.pl (mający ok. 6-7 mln użytkowników miesięcznie).
W pierwszym kwartale br. Stopklatka zanotowała 6,05 mln zł wpływów i 738 tys. zł straty netto. W spółce po 41 proc. udziałów mają Agora i Kino Polska TV. Firma na początku br. informowała, że dokonuje przeglądu opcji strategicznych na przyszłość, a Agora zapowiedziała, że Stopklatka osiągnie w tym roku rentowność.
Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. udział Stopklatki TV w rynku telewizyjnym pod względem oglądalności wyniósł 1,05 proc. Kanał jest nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej od 2014 roku.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka.pl zwalnia część redakcji, będzie tylko wizytówką kanału Stopklatka TV