Stopklatka miała 3,3 mln zł straty netto w 2018 roku
W ub.r. spółka Stopklatka, nadawca kanału telewizyjnego o takiej samej nazwie, zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 2 proc. do 27,42 mln zł oraz 3,27 mln zł straty netto (wobec 1,02 mln zł straty rok wcześniej). Firma tłumaczy to m.in. dalszymi inwestycjami w treści programowe.
Przychody Stopklatki z umów z klientami zmalały z 27,99 mln zł w 2017 roku do 27,42 mln zł w ub.r. Firma zarabia prawie wyłącznie na reklamach emitowanych w stacji Stopklatka TV. Wpływy gotówkowe z reklam zmalały rok do roku z 26,83 do 26,53 mln zł, a przychody barterowe - z 1,06 mln zł do 874 tys. zł.
- Wpływ na niższe niż rok wcześniej przychody spółki miały m.in. transmisje z mistrzostw świata w piłce nożnej, które odbyły się w drugim kwartale 2018 r. i przyczyniły się w tym czasie do częściowego odpływu widowni ze Stopklatki TV - stwierdził prezes spółki Bogusław Kisielewski w liście do akcjonariuszy.
Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. Stopklatka miała 0,985 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,945 proc. rok wcześniej. Tylko u widzów naziemnej telewizji cyfrowej miała natomiast 1,9 proc. udziału, o 0,09 pkt proc. więcej niż w 2017 roku.
- Warto zwrócić szczególną uwagę na to, że w ubiegłym roku wydłużył się średni dzienny czas, spędzany przez widzów na oglądaniu Stopklatki TV (wzrost w grupie wiekowej 16-49 o 1,4 proc. oraz w grupie osób powyżej 4 roku życia o 9,5 proc.) - zaznaczył Kisielewski.
Koszty w górę, trzy razy większe strata netto
Wydatki operacyjne Stopklatki zwiększyły się w skali roku z 29,04 do 30,14 mln zł. Koszty amortyzacji poszły w górę z 9,7 do 10,68 mln zł, a świadczeń pracowniczych - z 2,08 do 2,64 mln zł.
Nieco zmalały natomiast wydatki na treści (z 3,24 do 3,11 mln zł), podatki i opłaty (z 3,17 do 3,04 mln zł) oraz pozostałe usługi (z 3,11 do 2,93 mln zł).
Jednocześnie pozostałe przychody Stopklatki spadły z 603 do 2 tys. zł.
W konsekwencji strata operacyjna firmy wzrosła z 558 tys. zł do 2,82 mln zł, strata brutto i strata netto - z 1,02 do 3,27 mln zł.
- Wynik ten jest spowodowany wyższymi kosztami operacyjnymi, związanymi z dalszymi inwestycjami w treści programowe, jakie Stopklatka poczyniła w 2018 r. W opinii zarządu, inwestycje te przyczynią się do jeszcze lepszych wyników oglądalności Stopklatki TV w nadchodzących okresach - skomentował Bogusław Kisielewski.
97,76 proc. akcji Stopklatki należy do Kino Polska TV, które w czerwcu ub.r. kupiło 41,1 proc. akcji od Agory (wcześniej miało już 41,5 proc.), a potem przejęło mniejsze pakiety od innych inwestorów.
Stopklatka od sierpnia 2010 roku jest notowana na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Na koniec wtorkowej sesji kurs spółki wynosił 6 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 67,03 mln zł. W ciągu roku cena zmalała z poziomu 8-9 zł.
Od 2011 roku spółka tylko raz osiągnęła roczny zysk - w 2016 roku miała 612 tys. zł zysku EBIT i 47 tys. zł zysku netto. Natomiast w 2014 zanotowała aż 8,06 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka miała 3,3 mln zł straty netto w 2018 roku
właściciele zyski
żyć nie umierać