Sprzedaż tabletów i pecetów zmaleje w 2018 r., ale nie tak mocno jak w poprzednich latach
W 2018 r. globalna sprzedaż tabletów i pecetów spadnie o 2,1 proc., do 398 milionów sztuk - prognozuje firma badawcza Canalys.
W porównaniu z ostatnimi czterema latami tegoroczne tempo spadku sprzedaży tabletów i pecetów ma być najniższe i jednocześnie zwiastować erę rynkowej stabilizacji.
Obecnie dostawcy sprzętu stosują różne strategie mające na celu zwiększenie sprzedaży. Przede wszystkim obierają sobie za cel grupę klientów wciąż korzystających z systemu Windows 7. Poza tym kontynuują inwestycje w oferty Device as a Service (DaaS), a także coraz częściej stawiają na platformę Chrome OS poza rynkiem amerykańskim, skupiając swoje wysiłki szczególnie na sektorze edukacji.
Analitycy Canalys zwracają uwagę na ostatni wzrost sprzedaży iPadów, ale pomimo tego w segmencie tabletów utrzymuje się tendencja spadkowa. Wynika to z faktu, że konsumenci jako swoje główne mobilne urządzenie wykorzystują smartfony, a do bardziej złożonych zadań preferują tradycyjne pecety.
Według Canalys, w latach 2017-2022 globalna sprzedaż tabletów będzie maleć średnio rocznie o ok. 3 proc., co w efekcie przyniesie sprzedaż mniejszą o 150 milionów sztuk w porównaniu z najlepszym w historii rokiem 2014.
W przypadku komputerów stacjonarnych na ten okres przewidywany jest spadek o 1,5 proc., a w przypadku notebooków - o 1,1 proc. rocznie. Jedynie dla najmniejszej kategorii - urządzeń 2-w-1 - prognozowany jest wzrost (o 8,8 proc. rocznie).
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów i pecetów zmaleje w 2018 r., ale nie tak mocno jak w poprzednich latach