„National Geographic Polska” liderem sprzedaży w I półroczu
W segmencie miesięczników podróżniczych w pierwszym półroczu br. wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej stracił będący liderem zestawienia „National Geographic Polska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 25 584 egz. Była ona o 14,53 proc. niższa niż rok wcześniej, co stanowi największy spadek w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 685 egz., po spadku o 7,40 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 10,69 proc. i uplasował się na poziomie 8 347 egz.
W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „National Geographic Polska”, wyniosła 25 523 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 11,82 proc. - największym w zestawieniu.
Podium uzupełniają: „NG Traveler” (21 775 egz.; spadek o 4,48 proc.) i „Podróże” (9 173 egz.; w dół o 1,34 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem sprzedaży w I półroczu