„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży magazynów telewizyjnych
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w październiku ub.r. był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - dane ZKDP pism telewizyjnych w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2016 roku uplasowała się na poziomie 732 575 egz., co oznacza spadek względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku o 5,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,71 proc. i ustabilizowała się na poziomie 300 636 egz.
Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w październiku ub.r. wyniósł 154 829 egz., po spadku o 9,85 proc. - największym w zestawieniu tygodników telewizyjnych.
Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 8,77 proc. i wyniosła 76 941 egz.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. wyniosła 317 542 egz. Była ona o 1,37 proc. mniejsza, niż w takim samym okresie 2015 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 182 872 egz., po wzroście o 3,02 proc. - jedynym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.
Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 140 478 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 4,91 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w październiku ub.r. wynoszącym 106 397 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 12,89 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w badanym miesiącu na poziomie 38 879 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu wśród dwutygodników, wynoszącą 14,43 proc.
październik | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Tydzień | 953 875 | 732 575 | 732 575 | 1 057 439 | 771 969 | 771 219 | -5,01% |
To & Owo | 445 793 | 300 636 | 300 636 | 488 749 | 325 735 | 325 735 | -7,71% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 236 565 | 154 829 | 154 829 | 270 154 | 171 995 | 171 745 | -9,85% |
Program TV | 164 332 | 95 994 | 76 941 | 166 969 | 104 804 | 84 338 | -8,77% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Dwutygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 454 959 | 317 692 | 317 542 | 487 410 | 321 963 | 321 963 | -1,37% |
TV14 | 274 908 | 182 872 | 182 872 | 274 922 | 177 504 | 177 504 | 3,02% |
Tele Max | 214 904 | 140 478 | 140 478 | 234 986 | 147 731 | 147 731 | -4,91% |
Super TV | 177 939 | 106 397 | 106 397 | 209 912 | 122 137 | 122 137 | -12,89% |
Ekran TV | 75 190 | 38 879 | 38 879 | 82 225 | 45 433 | 45 433 | -14,43% |
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród pism telewizyjnych pochwalić się mógł „Tele Świat”, którego wynik poszedł do góry o 2,88 proc. Na czele spadków znalazł się w tym ujęciu „Super TV” - było to 1,51 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | październik | wrzesień | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Tydzień | 953 875 | 732 575 | 732 575 | 963 723 | 733 949 | 733 949 | -0,19% |
To & Owo | 445 793 | 300 636 | 300 636 | 453 742 | 299 664 | 299 664 | 0,32% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 236 565 | 154 829 | 154 829 | 245 526 | 156 800 | 156 800 | -1,26% |
Program TV | 164 332 | 95 994 | 76 941 | 164 293 | 95 953 | 77 814 | -1,12% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Dwutygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Tele Świat | 454 959 | 317 692 | 317 542 | 454 946 | 308 656 | 308 656 | 2,88% |
TV14 | 274 908 | 182 872 | 182 872 | 283 716 | 184 000 | 184 000 | -0,61% |
Tele Max | 214 904 | 140 478 | 140 478 | 220 955 | 140 180 | 140 180 | 0,21% |
Super TV | 177 939 | 106 397 | 106 397 | 184 954 | 108 030 | 108 030 | -1,51% |
Ekran TV | 75 190 | 38 879 | 38 879 | 75 193 | 38 034 | 38 034 | 2,22% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele sprzedaży magazynów telewizyjnych