Spotify testuje listy odtwarzania z podcastami
Spotify chce stać się ważnym graczem na rynku podcastów. Potwierdzają to testy prowadzone właśnie przez serwis na niewielkiej grupie użytkowników.
Pomysłem Spotify na zwiększenie popularności podcastów jest ich umieszczanie w algorytmicznie generowanych listach odtwarzania. W ramach testu, do którego wgląd zdobył serwis The Verge, kilka krótkich podcastów pojawiło się obok spersonalizowanych sugestii muzycznych na liście odtwarzania.
Co ciekawe jednak, taka eksperymentalna lista odtwarzania o nazwie "Your Daily Drive" zawierająca podcasty w języku portugalskim wyświetliła się użytkownikowi posługującemu się wyłącznie językiem angielskim. The Verge podejrzewa, że stało się to przez przypadek, a Spotify prowadzi testy w którymś z portugalskojęzycznych pańśtw.
Spotify appears to have a new (?) algorithmic playlist for morning commutes that mixes news podcasts and music, but all the podcasts are in a foreign language? pic.twitter.com/8HZyq6Ji3J
— dan seifert (@dcseifert) 1 maja 2019
Ekspansję Spotify w branży podcastów potwierdzają także inne działania firmy. Już kupiła ona sieci Gimlet Media i Parcast oraz platformę Anchor, a na przejęcia w tym sektorze zamierza przeznaczyć w tym roku pół miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Spotify testuje listy odtwarzania z podcastami