Spotify ma 345 mln użytkowników, w tym 155 mln premium
Serwis streamingu audio Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.
Liczba użytkowników Spotify na całym świecie wzrosła w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim. Z serwisu korzysta już 345 mln osób miesięcznie. To wzrost o 27 proc. w porównaniu z 2019r.
Abonenci korzystający z bezpłatnej wersji serwisu (gdzie emitowane są reklamy) wynosi 199 mln, czyli o 30 proc. więcej niż w rok wcześniej. Liczba abonentów premium wzrosła o 24 proc. rocznie do 155 mln.
W całym 2020 roku Spotify zyskało 74 mln nowych aktywnych użytkowników miesięcznie i 30 mln abonentów premium - co daje średnio 2,5 mln nowych użytkowników miesięcznie.
Strata Spotify rośnie. Planowane podwyżki abonamentów
W ostatnim kwartale ub.r. przychody Spotify wzrosły o 17 proc. rok do roku do 2,17 mld euro. Firma rok kończy jednak pod kreską - strata operacyjna wynosi 69 mln euro, a strata netto 125 mln euro.
Średni przychód Spotify na użytkownika (ARPU) spad. W czwartym kwartale 2020r. ARPU Spotify wyniosło 4,26 euro, co oznacza spadek o 8 proc. w ujęciu rok do roku. Firma podała jednak w komunikacie dane wskazujące, że podwyżki cen abonamentów rodzinnych mogą w przyszłości przełożyć się na wyższe ARPU. W październiku Spotify podniósł ceny planów rodzinnych w następujących krajach - Australia, Belgia, Szwajcaria, Boliwia, Peru, Ekwador i Kolumbia .
Podwyżki w tym roku planowane są na 25 kolejnych rynkach - podała firma.
Już co czwarty aktywny użytkownik Spotify słucha podcastów. W ubiegłym roku audycje cieszyły się zainteresowaniem 22 proc. aktywnych użytkowników. Spotify podało, że podcastów słucha w serwisie 86 mln osób, czas słuchania podwoił się między czwartym kwartałem 2020 r. a czwartym kwartałem 2019r.
Dołącz do dyskusji: Spotify ma 345 mln użytkowników, w tym 155 mln premium