Spadek wydatków reklamowych na Wyspach
W bieżącym roku wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii będą o 8,4 procenta niższe w porównaniu z rokiem 2008.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Screen Digest, według której do spadku w głównej mierze przyczynią się mniejsze budżety reklamowe firm z branży finansowej, handlowej i motoryzacyjnej.
W przypadku reklamy telewizyjnej firma prognozuje spadek nakładów o 7,7 procenta, a najgorszy dla tego sektora ma być II kwartał. Stabilizacja ma tutaj nastąpić w drugiej połowie roku, jako że niektórzy reklamodawcy i agencje będą wykorzystywać niższe ceny reklam do walki z konkurencją.
Z kolei w dłuższej perspektywie brytyjskiemu rynkowi telewizyjnej reklamy mają pomóc przede wszystkim wielkie sportowe imprezy, takie jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2010 roku i Igrzyska Olimpijskie Londyn 2012.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Spadek wydatków reklamowych na Wyspach