Sharp zbada kulturę kibicowania Europejczyków (wideo)
Sharp, oficjalny partner UEFA Euro 2012, ogłosił rozpoczęcie projektu Sharp FanLabs. Eksperyment jest badaniem kibiców piłkarskich, które ma pokazać jak kibicują przedstawiciele poszczególnych krajów europejskich.
Jak dalece emocje rządzą kibicami, gdy mowa o futbolu? Jak wspierają reprezentację Polacy? Czy Niemcy to najbardziej zrównoważeni, a Włosi najbardziej ekspresyjni kibice? Między innym na takie pytania ma odpowiedzieć badanie, w którym zastosowane zostaną dwie metodologie gromadzenia danych - badania biometryczne oraz badania ankietowe.
Badania biometryczne przeprowadzane będą w laboratoriach, których rolę spełnią specjalnie do tego celu przystosowane ciężarówki Sharp FanLabs truck. W styczniu ruszą one w trasę po wybranych miastach Europy, by w czerwcu dotrzeć do fan zonów przyszłorocznych mistrzostw UEFA Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.
W ciężarówkach przygotowano miejsca dla kibiców dwóch drużyn, którzy będą oglądać mecz na żywo na umiejscowionych pomiędzy nimi telewizorach. Dzięki wyposażeniu badanych w specjalne słuchawki, wykrywające impulsy elektryczne w mózgu, gromadzone będą takie dane jak poziom stresu, koncentracji, szybkość bicia serca, a także aktywność ruchowa kibica, czy głośność dopingu. Zbierane dane na bieżąco obserwować można na ekranach umiejscowionych pod telewizorem, na którym trwa transmisja z meczu.
Na raport prezentujący wyniki badania kibiców złożą się także informacje zebrane na platformie sharpfanlabs.com, na której obecnie można sprawdzić "poziom i jakość" swojego kibicowania. Platforma umożliwi uczestnictwo w projekcie każdemu miłośnikowi futbolu.
Na stronie, która wkrótce dostępna będzie w kilkunastu wersjach językowych, w tym w języku polskim, znajduje się test, zawierający szereg pytań. Odpowiedź na nie ma pozwolić na określenie, jakim fanem jest osoba biorąca udział w teście (jak wiele, bądź niewiele wie o piłce nożnej, jaki jest jej stosunek do drużyny narodowej swojego i innych krajów). Platforma będzie również dostępna w formie aplikacji na smartfony i tablety.
Eksperyment Sharp FanLabs to jeden z elementów strategii i zaangażowania firmy w sponsoring UEFA Euro 2012, a także kontynuacja działań komunikacyjnych w ramach dewizy "Your passion inspires our innovation".
Dołącz do dyskusji: Sharp zbada kulturę kibicowania Europejczyków (wideo)