SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy rekrutacyjne popularniejsze w Polsce, Rosji i na Słowacji, ale nie w Czechach

W okresie kryzysu gospodarczego wzrosła popularność internetowych serwisów rekrutacyjnych w Polsce, Rosji i na Słowacji – wynika z badania gemiusAudience. Jednocześnie zdecydowanie mniej użytkowników korzystało z takich witryn w Czechach.

Największe internetowe serwisy rekrutacyjne w Rosji od kwietnia 2008 roku do grudnia 2009 roku zwiększyły swój zasięg o ok. 10 proc., natomiast jeśli porównywać kwiecień 2008 roku z październikiem 2009 roku ten wzrost wynosi ponad 30 proc. Polskie i słowackie witryny z ogłoszeniami o pracę również notowały wzrosty popularności, ale nie we wszystkich kwartałach tego okresu.

Jedynie serwisy rekrutacyjne w Czechach były w czasie kryzysu gospodarczego mniej popularne niż wcześniej. W skali od kwietnia 2008 roku do grudnia 2009 roku spadek ich zasięgu przekroczył 50 proc. Realizująca to badanie firma Gemius przypuszcza, że poszukujący pracy Czesi nie zaglądali tak często do sieci, ponieważ nie było w niej zbyt wielu ogłoszeń. Z drugiej strony sytuacja na rynku pracy w tym kraju być może nie była tak dramatyczna, jak oceniała to Komisja Europejska.

„Przyczyny tego paradoksu są jednak trudne do ustalenia i można jedynie spekulować na temat bezpośrednich czynników, które spowodowały tę dysproporcję” – komentuje firma Gemius.

Dołącz do dyskusji: Serwisy rekrutacyjne popularniejsze w Polsce, Rosji i na Słowacji, ale nie w Czechach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl