Serial „BarON 24” przegrał z konkurencją. „Przeciętna widownia”
Wprowadzony wiosną do ramówki TVP2 serial „BarON 24” oglądało średnio 890 tys. widzów, prawie o milion mniej niż rok temu śledziło „Rodzinkę.pl”. Stacja w czasie emisji produkcji przegrała z wszystkimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 8,8 mln zł.
Premierowe odcinki serialu „BarON24” na antenie TVP2 oglądać można w piątki o godz. 20.40 i 21.10, w okresie od 7 marca do 13 czerwca br. Średnia oglądalność 26 pokazanych odcinków produkcji wyniosła zaledwie 890 tys. widzów, co przełożyło się na 5,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 5,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej osób obejrzało drugi odcinek produkcji, wyemitowany 7 marca br. o godz. 21.10. Przyciągnął on przed ekrany 1,44 mln widzów.
Topowe odcinki serialu „BarON24”
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
07-03-2014 | 21:09:51 | 1442971 | 9,10% |
14-03-2014 | 21:12:40 | 1273171 | 8,41% |
14-03-2014 | 20:42:28 | 1152049 | 7,21% |
Wiosną ub.r. w paśmie emisji serialu „BarON 24” nadawana była „Rodzinka.pl”, która cieszyła się zdecydowanie większą popularnością od nowej produkcji. Jej średnia widownia wyniosła 1,83 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 12,19 proc. oraz 15,50 proc. udziału.
Emitując w piątki „BarON 24” TVP2 przegrywała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Liderem w tym paśmie był Polsat, który pokazywał „Taniec z Gwiazdami” i filmy fabularne, co przekładało się na 22,36 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVP1, nadająca m.in. seriale „Ben Hur” i „Pątniczka” oraz sport, która miała 13,70 proc. udziału. Trzeci był TVN (filmy w paśmie „Superkino”; 12,98 proc.). W grupie komercyjnej TVP2 była również czwarta, ale liderem był TVN przed Polsatem.
Widownia serialu „BarON24” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat | 3377141 | 22,36% | 18,35% |
TVP1 | 2069768 | 13,70% | 11,22% |
TVN | 1960923 | 12,98% | 19,91% |
TVP2 - BarON24 | 889355 | 5,89% | 5,76% |
Wpływy reklamowe z 26 wyemitowanych odcinków serialu wyniosły 8,8 mln zł. Nadawana rok wcześniej „Rodzinka.pl” z reklam przyniosła 17,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
- Widownia „BarON24” była przeciętna - ocenia Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej. - Analizujemy tę oglądalność w tym konkretnym paśmie i będziemy zastanawiać się nad dalszymi losami serialu - dodaje.
Wiadomo, że jesienią w piątkowe wieczory - wbrew pierwotnym planom - nie będzie emitowana „Rodzinka.pl”, bo ze względu na ciążę Małgorzaty Kożuchowskiej zdjęcia do serialu przesunięto. Szósty jego sezon trafi na antenę wiosną 2015 roku (poznaj szczegóły).
„BarON24” to komediowa produkcja opowiadająca o rodzinie prowadzącej tytułową stację benzynową. Jej właściciela zagrał Tomasz Karolak, a partneruje mu m.in. Izabela Kuna. W obsadzie znaleźli się także Piotr Cyrwus, Wojciech Mecwaldowski, Cezary Kosiński, Iwona Bielska, Michał Meyer i Weronika Humaj.
Dołącz do dyskusji: Serial „BarON 24” przegrał z konkurencją. „Przeciętna widownia”
kto na tym zarobił?