Segment pism męskich stopniał o 20 proc. „CKM” najbardziej w dół
W styczniu 2016 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem sprzedaży w segmencie pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 48 701 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 17,04 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 17,37 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 32 057 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 16,54 proc. do 24 997 egz.
Oczko niżej znalazło się CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 24,40 proc. do 20 762 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 126 517 egz., o 18,33 proc. niższej niż w styczniu 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich magazynów wyniosła 154 913 egz.).
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu br. poszedł w dół o 4,86 proc. do poziomu 26 410 egz.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
95 500 |
48 701 |
48 701 |
98 230 |
58 703 |
58 703 |
Playboy |
66 993 |
32 057 |
32 057 |
70 000 |
38 794 |
38 794 |
Logo |
55 000 |
27 298 |
24 997 |
65 700 |
31 788 |
29 952 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
50 975 |
20 762 |
20 762 |
60 000 |
27 464 |
27 464 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 988 |
27 208 |
26 410 |
41 998 |
30 484 |
27 760 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Men's Health” - było to 23,08 proc.
Największy spadek, wynoszący 49,18 proc., również i tutaj odnotowało „CKM”.
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
95 500 |
48 701 |
48 701 |
95 000 |
39 567 |
39 567 |
Playboy |
66 993 |
32 057 |
32 057 |
99 500 |
49 879 |
49 879 |
Logo |
55 000 |
27 298 |
24 997 |
67 000 |
23 173 |
20 977 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
50 975 |
20 762 |
20 762 |
80 000 |
40 850 |
40 850 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
41 988 |
27 208 |
26 410 |
43 000 |
23 064 |
21 303 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment pism męskich stopniał o 20 proc. „CKM” najbardziej w dół