Satysfakcja klienta ważniejsza dla polskich firm od jakości i innowacyjności
Więcej polskich firm wskazuje wśród swoich najważniejszych wartości satysfakcję klienta niż jakość i innowacyjność - wynika z badania Ecco Network. Tymczasem w innych państwach to te dwie cechy są priorytetowe.
39 proc. polskich firm wymienia satysfakcję klienta wśród swoich kluczowych wartości, podczas gdy jakość i innowacyjność wskazuje po 35 proc. z nich. Satysfakcja klienta jest w Polsce znacznie ważniejsza dla przedsiębiorstw niż za granicą - w 10 innych krajach (Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Austria, Hiszpania, Wielka Brytania, Ukraina, Indie i USA), w których przeprowadzono badanie, tę wartość jako priorytetową wymieniało średnio 26 proc. firm. Polskie przedsiębiorstwa znacznie bardziej niż zagraniczne skupiają się za to na przejrzystości, natomiast mniejszą wagę przykładają do odpowiedzialności społecznej. Tylko dla 6 proc. firm z Polski - czyli prawie trzykrotnie mniejszej grupy niż w innych krajach - ważne jest know-how.
Badanie "Corporate Values Index 2009" zostało przeprowadzone przez sieć firm public relations Ecco Network w ponad 3,8 tys. największych przedsiębiorstw z 14 branż działających w 11 krajach.
Dołącz do dyskusji: Satysfakcja klienta ważniejsza dla polskich firm od jakości i innowacyjności