S4 Capital przejmuje agencje Metric Theory i Decoded
Spółka S4 Capital należąca do Martina Sorrella przejmuje agencję performance Metric Theory i zintegrowaną agencję Decoded. Pierwsza zostanie połączona z MightyHive, druga - z MediaMonks.
Spółka S4 Capital rozpoczęła rok 2021 wraz z przejęciami amerykańskich agencji Decoded i Metric Theory.
Przewidywany łączny koszt wykupu wynoszący 150 mln funtów, obejmuje przejęcie istniejącej od 6 lat agencji kreatywnej Decoded Advertising, która dołączy do MediaMonks.
By wzmocnić ofertę w zakresie programmatic, S4 Capital kupił też agencję marketingu efektywnościowego z San Francisco, Metric Theory, która zostanie połączona z MightyHive.
Decoded Advertising zostaje włączona do MediaMonks, aby pomóc S4 osiągnąć 20-krotny cel [zabezpieczenie 20 klientów, którzy reprezentują ponad 20 milionów funtów przychodów każdy]. W ubiegłym roku MediaMonks pozyskało do obsługi europejski budżet marek BMW i Mini, które dołączyły do już obsługiwanych reklamodawców, wśród których są: Dollar Shave Club, Intuit, SC Johnson, T-Mobile, WW International i Visa.
Z kolei wśród klientów MightyHive GoFundMe, Lyft i Optimizely.
W 2020 roku sprzedaż, zyski i zatrudnienie S4 wzrosły. Zysk brutto spółki wzrósł o 79 proc., do 100,6 mln dolarów.
- Rok 2021 będzie globalnym rokiem odbicia się od pandemii, przy wzroście światowego PKB o 5-6 proc., czego nie widzieliśmy od wielu lat - powiedział Martin Sorrell. - Olimpiada Tokio 2021 i Euro 2021 zapewnią dodatkowe przychody, stanowiące po raz pierwszy znacznie ponad 50 proc. całkowitych wydatków na reklamę. Podsumowując, nadchodzi bardzo ekscytujący rok po bardzo udanym dla nas roku 2020 - dodał.
Dołącz do dyskusji: S4 Capital przejmuje agencje Metric Theory i Decoded