Run Warsaw 2007
Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw 2007 (case study FireFly Creation).
Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw 2007
Podstawowe informacje o projekcie
1.Klient: Nike Poland
2.Nazwa projektu: Run Warsaw 2007
3.Typ projektu: Strona internetowa z możliwością rejestracji,
kampania on-line
4.Świadczone usługi:
a.Projekt strony i html
b.Pomysł na kampanię i projekt
c.Zarządzanie projektem
d.Usługi copy-writerskie dot. zawartości strony
e.Dedykowane aplikacje
f.Komunikacja z użytkownikami serwisu poprzez mailingi
5.Media: Internet
1. Cele i założenia
Cele komunikacji on-line Run Warsaw:
1.Poinformowanie mieszkańców Wraszawy o wydarzeniu i zaproszenie
ich do wzięcia w nim udziału.
2.Zebranie większej liczby uczestników niż przed rokiem (10.000
osób).
3.Stworzenie oryginalnego i atrakcyjnego wyglądu serwisu,
odzwierciedlającego nowoczesny charakter marki.
2. Realizacja projektu
W 2007 roku zapewniliśmy projektowi Run Warsaw pełną komunikację on-line - począwszy od strony internetowej poprzez komunikację e-mail, aż po kampanię.
A. Wstępna strona z możliwością rezerwacji koszulki i numeru
oraz rejestracja on-line,
B. Strona finalna oraz kampania on-line,
C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarka wyników i zdjęć
uczestników biegu.
A. Wstępna strona i rejestracja on-line
Zaprojektowaliśmy stronę internetową zgodną z pomysłem off-line zaproponowanym przez agencję ATL G7. Slogan brzmiał "Jeden bieg, tysiące powodów". Hasło wyrażało komunikat, że każdy może wziąć udział w biegu z własnych, indywidualnych powodów. Pomysł był zrealizowany z wykorzystaniem postaci rysowanych komiksową kreską Przemka Truścińskiego,,z których każda miała swoją historię i unikalny powód, aby pobiec.
15 maja uruchomiono stronę wstępną:
- Możliwe stało się zarejestrowanie on-line.
- Użytkownicy mogli wybrać i zarezerwować swój własny numer
startowy oraz koszulkę do biegu.
- Możliwe stało się wysyłanie przyjacielom za pomocą e-maila
zaproszenia do wzięcia udziału w biegu.
Strona miała ten sam kreskówkowy charakter, co informacje
off-line.
B. Strona docelowa i kampania on-line
31 lipca uruchomiona została docelowa wersja strony, zawierająca kompletne informacje na temat biegu i towarzyszących mu imprez. Projekt strony imitował strony komiksu, z narracją w menu - od startu do mety.
Aby położyć nacisk na wielość powodów wzięcia udziału w biegu
daliśmy użytkownikom możliwość podzielenia się swoimi motywacjami
(poprzez wpisywanie ich za pomocą dedykowanej do tego aplikacji) -
wybranych 100 zostało opublikowanych on-line.
Historie kreskówkowych bohaterów zostały wzbogacone o ciekawą
animację.
Strona zawierała kompleksową informację o biegu - praktycznie było
to jedyne miejsce z tak szczegółowymi danymi - mapkami, trasami
biegu, regulaminami itp., również z możliwością drukowania.
Na stronie wprowadzone zostały dodatkowe elementy:
o Prezentacja produktów Nike Running
o Propozycje ćwiczeń
o Promocja projektu Ścieżki Biegowe (Running Paths).
o Informacja o rywalizacji pomiędzy pracownikami działów sportowych
popularnych stacji radiowych i gazet w konkursie Nike Plus wraz z
prezentacją zmieniających się co tydzień ilości kilometrów jakie
przebiegli dziennikarze.
Kampania on-line została oparta o postaci użyte w kampanii off-line
oraz na stronie internetowej. Komiksowy efekt został wzmocniony
poprzez animację.
C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarka
wyników
8 października, dzień po imprezie, została uruchomiona ostatnia i końcowa sekcja strony www.runwarsaw.pl - sekcja "Meta" z aplikacją słuzącą do wyszukiwania wyników i zintegrowaną galerią zdjęć.
Moduły sekcji "Meta":
- Poprzez umieszczenie swojego imienia, nazwiska i / lub numeru
startowego użytkownicy mogli odnaleźć swój wynik, oraz 10 zdjęć
ukazujących moment zbliżania się i przekraczania linii mety w tej
chwili. Na kilku z tych zdjęć na pewno można było odnaleźć swoją
sylwetkę.
- Ogólna galeria składała się ze 150 najbardziej interesujących
zdjęć.
- Użytkownicy mogli również obejrzeć i pobrać 3 filmy ukazujące
moment przygotowania do biegu, jego przebieg oraz wywiady z
uczestnikami.
4. Sukces kampanii
Spójne kampania off-line i on-line z kreatywnymi i nowoczesnymi wizualizacjami oraz regularnie aktualizowane aplikacje on-line spowodowały wysoką liczbę uczestników w Run Warsaw 2007 - ponad 18 tysięcy osób.
Run Warsaw 2005 i 2006
Strona poświęcona Run Warsaw 2005 została oparta na naszym
autorskim pomyśle użycia czarno-białych zdjęć zabudowy i pomników
Warszawy na żółtym tle (kolor żółty był głównym kolorem kampanii
off-line). W 2006 użyliśmy innego pomysłu - wykorzystania
zmieniającego się tła zainspirowanego różnymi typami nawierzchni,
po których można biegać: asfalt, żwir, płyta chodnikowa, piach,
tartan, trawa itp. Na tych nawierzchniach umieściliśmy informacje
dotyczące wydarzenia. Na każdej ze stron była inna kompozycja,
dopasowana do typu nawierzchni, na którą było stylizowane jej
tło.
Cechy charakterystyczne obu ustron:
Regularnie aktualizowane i dynamiczne => adresowane do ludzi
aktywnych, młodych duchem.
Niezwykłe i inspirujące => odnoszące się do kreacji ATL.
Interaktywne => korzystające z możliwości jakie daje
Internet.
Ciekawe graficznie, aktualizowane animacje i rozwiązania =>
przedstawiające Nike jako odważną i kreatywną firmę.
Każda strona była wspierana przez kampanię on-line.
Dołącz do dyskusji: Run Warsaw 2007