SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Run Warsaw 2007

Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw 2007 (case study FireFly Creation).

Skuteczna komunikacja online - Run Warsaw 2007


Podstawowe informacje o projekcie

1.Klient: Nike Poland
2.Nazwa projektu: Run Warsaw 2007
3.Typ projektu: Strona internetowa z możliwością rejestracji, kampania on-line
4.Świadczone usługi:
a.Projekt strony i html
b.Pomysł na kampanię i projekt
c.Zarządzanie projektem
d.Usługi copy-writerskie dot. zawartości strony
e.Dedykowane aplikacje
f.Komunikacja z użytkownikami serwisu poprzez mailingi
5.Media: Internet

1. Cele i założenia

Cele komunikacji on-line Run Warsaw:

1.Poinformowanie mieszkańców Wraszawy o wydarzeniu i zaproszenie ich do wzięcia w nim udziału.
2.Zebranie większej liczby uczestników niż przed rokiem (10.000 osób).
3.Stworzenie oryginalnego i atrakcyjnego wyglądu serwisu, odzwierciedlającego nowoczesny charakter marki.

2. Realizacja projektu

W 2007 roku zapewniliśmy projektowi Run Warsaw pełną komunikację on-line - począwszy od strony internetowej poprzez komunikację e-mail, aż po kampanię.

A. Wstępna strona z możliwością rezerwacji koszulki i numeru oraz rejestracja on-line,
B. Strona finalna oraz kampania on-line,
C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarka wyników i zdjęć uczestników biegu.


A. Wstępna strona i rejestracja on-line

Zaprojektowaliśmy stronę internetową zgodną z pomysłem off-line zaproponowanym przez agencję ATL G7. Slogan brzmiał "Jeden bieg, tysiące powodów". Hasło wyrażało komunikat, że każdy może wziąć udział w biegu z własnych, indywidualnych powodów. Pomysł był zrealizowany z wykorzystaniem postaci rysowanych komiksową kreską Przemka Truścińskiego,,z których każda miała swoją historię i unikalny powód, aby pobiec.

15 maja uruchomiono stronę wstępną:

- Możliwe stało się zarejestrowanie on-line.
- Użytkownicy mogli wybrać i zarezerwować swój własny numer startowy oraz koszulkę do biegu.
- Możliwe stało się wysyłanie przyjacielom za pomocą e-maila zaproszenia do wzięcia udziału w biegu.


Strona miała ten sam kreskówkowy charakter, co informacje off-line.

fure


B. Strona docelowa i kampania on-line

31 lipca uruchomiona została docelowa wersja strony, zawierająca kompletne informacje na temat biegu i towarzyszących mu imprez. Projekt strony imitował strony komiksu, z narracją w menu - od startu do mety.

Aby położyć nacisk na wielość powodów wzięcia udziału w biegu daliśmy użytkownikom możliwość podzielenia się swoimi motywacjami (poprzez wpisywanie ich za pomocą dedykowanej do tego aplikacji) - wybranych 100 zostało opublikowanych on-line.
Historie kreskówkowych bohaterów zostały wzbogacone o ciekawą animację.
Strona zawierała kompleksową informację o biegu - praktycznie było to jedyne miejsce z tak szczegółowymi danymi - mapkami, trasami biegu, regulaminami itp., również z możliwością drukowania.
Na stronie wprowadzone zostały dodatkowe elementy:

o Prezentacja produktów Nike Running
o Propozycje ćwiczeń
o Promocja projektu Ścieżki Biegowe (Running Paths).
o Informacja o rywalizacji pomiędzy pracownikami działów sportowych popularnych stacji radiowych i gazet w konkursie Nike Plus wraz z prezentacją zmieniających się co tydzień ilości kilometrów jakie przebiegli dziennikarze.


Kampania on-line została oparta o postaci użyte w kampanii off-line oraz na stronie internetowej. Komiksowy efekt został wzmocniony poprzez animację.


C. Po zakończeniu Run Warsaw - wyszukiwarka wyników

8 października, dzień po imprezie, została uruchomiona ostatnia i końcowa sekcja strony www.runwarsaw.pl - sekcja "Meta" z aplikacją słuzącą do wyszukiwania wyników i zintegrowaną galerią zdjęć.

Moduły sekcji "Meta":

- Poprzez umieszczenie swojego imienia, nazwiska i / lub numeru startowego użytkownicy mogli odnaleźć swój wynik, oraz 10 zdjęć ukazujących moment zbliżania się i przekraczania linii mety w tej chwili. Na kilku z tych zdjęć na pewno można było odnaleźć swoją sylwetkę.
- Ogólna galeria składała się ze 150 najbardziej interesujących zdjęć.
- Użytkownicy mogli również obejrzeć i pobrać 3 filmy ukazujące moment przygotowania do biegu, jego przebieg oraz wywiady z uczestnikami.


4. Sukces kampanii

Spójne kampania off-line i on-line z kreatywnymi i nowoczesnymi wizualizacjami oraz regularnie aktualizowane aplikacje on-line spowodowały wysoką liczbę uczestników w Run Warsaw 2007 - ponad 18 tysięcy osób.

Run Warsaw 2005 i 2006

Strona poświęcona Run Warsaw 2005 została oparta na naszym autorskim pomyśle użycia czarno-białych zdjęć zabudowy i pomników Warszawy na żółtym tle (kolor żółty był głównym kolorem kampanii off-line). W 2006 użyliśmy innego pomysłu - wykorzystania zmieniającego się tła zainspirowanego różnymi typami nawierzchni, po których można biegać: asfalt, żwir, płyta chodnikowa, piach, tartan, trawa itp. Na tych nawierzchniach umieściliśmy informacje dotyczące wydarzenia. Na każdej ze stron była inna kompozycja, dopasowana do typu nawierzchni, na którą było stylizowane jej tło.
Cechy charakterystyczne obu ustron:
Regularnie aktualizowane i dynamiczne => adresowane do ludzi aktywnych, młodych duchem.
Niezwykłe i inspirujące => odnoszące się do kreacji ATL.
Interaktywne => korzystające z możliwości jakie daje Internet.
Ciekawe graficznie, aktualizowane animacje i rozwiązania => przedstawiające Nike jako odważną i kreatywną firmę.

Każda strona była wspierana przez kampanię on-line.

Dołącz do dyskusji: Run Warsaw 2007

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl