Rochstar znów z zyskiem w 2022 roku. Wpływy 12 proc. w dół
Przychody producenta telewizyjnego Rochstar w ub.r. zmalały o 12,4 proc. do 30,26 mln zł. Firma osiągnęła przy tym pierwszy zysk netto od czterech lat.
Wpływy Rochstaru zmniejszyły się z 34,53 do 30,26 mln zł. Spółka wyliczyła w sprawozdaniu, że wyprodukowała w ub.r. sześć programów telewizyjnych, w tym dwa nowe: „Doda - 12 kroków do miłości” dla Polsatu (pierwszą edycję wyemitowano jesienią) oraz „Wielka ucieczka” dla TV4.
Ponadto dalej odpowiadała za realizację „The Voice of Poland”, „The Voice Senior” i „The Voice Kids” dla Telewizji Polskiej. Kolejne edycje trzech pierwszych programów publiczny nadawca planuje na najbliższą jesień i zimę.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Rochstar ograniczył koszty sprzedanych produktów z 30,93 do 24,6 mln zł i koszty ogólnego zarządu z 7,11 do 4,21 mln zł. W efekcie jego wynik sprzedażowy poszedł w górę z 3,51 mln zł straty do 1,45 mln zł zysku.
Firmie udało się osiągnąć dodatnią rentowność netto, mimo że jej pozostałe przychody operacyjne skurczyły się z 3,31 mln zł (w 2021 roku umorzono jej spłatę dużej części pożyczek uzyskanych w ramach tarcz pomocowych po wybuchu epidemii) do 120,8 tys. zł.
Wynik netto zwiększył się z 331,8 tys. zł straty do 1,38 mln zł zysku. Rochstar przerwał tym samym trzyletnią serię strat: w 2020 roku przy 32,79 mln zł wpływów miał 2,75 mln zł straty netto, a rok wcześniej zanotował 40,45 mln zł wpływów i 3,94 mln zł straty netto. Natomiast w 2018 roku zarobił na czysto 3,78 mln zł przy 52,13 mln zł przychodów.
Zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat. Seria strat uszczupliła kapitał własny spółki: na koniec ub.r. wynosił on 6,81 mln zł, a cztery lata wcześniej - 12,45 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Rochstar znów z zyskiem w 2022 roku. Wpływy 12 proc. w dół