RMF, Radio ZET i Jedynka najpopularniejsze wśród słuchaczy w średnim wieku
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera ogólnopolskiego rynku radiowego wśród słuchaczy w wieku od 40 do 59 lat zajęło RMF FM - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
W I półroczu 2013 roku pozycję lidera zajęło RMF FM. Stacja ta zanotowała wzrost udziału w rynku radiowym z 24,16 proc. do 27,00 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl
W analizowanym okresie drugie miejsce należało do Radia ZET, które zyskało 0,40 pkt. proc. do 17,27 proc. Ostatnią pozycję na podium zajęła Jedynka (spadek z 12,87 proc. do 10,55 proc.).
40-59 |
styczeń 2012 : czerwiec 2012 |
styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
Radio RMF FM |
24,16% |
27,00% |
Radio ZET |
16,87% |
17,27% |
Jedynka |
12,87% |
10,55% |
Trójka |
11,16% |
8,89% |
Audytorium 17 |
6,20% |
6,26% |
Złote Przeboje |
4,67% |
4,62% |
Radio ESKA |
3,74% |
4,19% |
Radio Maryja |
2,92% |
2,83% |
Radio Plus |
1,05% |
2,00% |
Radio TOK FM |
1,34% |
1,04% |
RMF Classic |
1,05% |
1,02% |
RMF MAXXX |
0,85% |
0,98% |
Radio Wawa |
0,52% |
0,63% |
Dwójka |
0,67% |
0,59% |
ESKA ROCK |
0,58% |
0,57% |
CHILLI ZET |
0,57% |
0,48% |
PLANETA FM |
0,54% |
0,39% |
Antyradio |
0,30% |
0,33% |
Radio PiN |
0,18% |
0,11% |
Czwórka |
0,13% |
0,11% |
Radio Roxy |
0,07% |
0,09% |
N= |
15336 |
14939 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF, Radio ZET i Jedynka najpopularniejsze wśród słuchaczy w średnim wieku
Ja, wierny słuchacz Trójki od wielu lat, czekam na jak najszybszy upadek tej stacji i zmianę dyrekcji oraz połowy redakcji muzycznej. Krzywda im się nie stanie, bo za umiejętność gry w te klocki szybko znajdą pracę w dwóch najbardziej popularnych rozgłośniach komercyjnych. Poza tym tam będzie im łatwiej, bo nie trzeba się napinać i udawać undergroundowca, offowca czy hipstera. Grasz, to, co się opłaca i nie trzeba się użerać ze słuchaczami, którzy wyłapują każdy fałsz i kryptoreklamę.
Pijcie zatem do dna!