RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało ZET Chilli - na przeciwnym biegunie Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 7,76 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po spadku o 0,70 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 9 pkt. proc. do 10,9 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,2 proc., po spadku o 18,58 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 17,65 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4 proc. (wzrost o 8,11 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
wrzesień 2010 : listopad 2010 |
wrzesień 2011 : listopad 2011 |
wrzesień 2012 : listopad 2012 |
wrzesień 2013 : listopad 2013 |
wrzesień 2014 : listopad 2014 |
wrzesień 2015 : listopad 2015 |
RMF FM |
26,8% |
26,8% |
25,3% |
23,9% |
23,2% |
25,0% |
Radio Zet |
16,3% |
16,2% |
15,2% |
14,9% |
14,2% |
14,1% |
Jedynka |
13,0% |
11,5% |
11,1% |
10,3% |
11,3% |
9,2% |
Trójka |
7,6% |
8,2% |
7,5% |
7,5% |
6,8% |
8,0% |
VOX |
1,5% |
1,4% |
1,7% |
1,7% |
3,7% |
4,0% |
Radio Maryja |
1,8% |
2,0% |
2,9% |
2,0% |
1,8% |
1,8% |
TOK FM |
1,3% |
1,3% |
1,1% |
1,1% |
1,2% |
1,3% |
Antyradio |
- |
- |
- |
- |
0,6% |
1,1% |
RMF Classic |
0,6% |
0,7% |
0,8% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
Dwójka |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,2% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
- |
- |
- |
- |
0,1% |
0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
wrzesień 2014 : listopad 2014 |
grudzień 2014 : luty 2015 |
marzec 2015 : maj 2015 |
czerwiec 2015 : sierpień 2015 |
wrzesień 2015 : listopad 2015 |
RMF FM |
23,2% |
25,8% |
24,3% |
24,7% |
25,0% |
Radio Zet |
14,2% |
13,8% |
13,6% |
13,7% |
14,1% |
Jedynka |
11,3% |
8,9% |
9,8% |
9,7% |
9,2% |
Trójka |
6,8% |
7,0% |
8,1% |
7,7% |
8,0% |
VOX |
3,7% |
3,7% |
4,3% |
3,4% |
4,0% |
Radio Maryja |
1,8% |
2,1% |
1,7% |
1,8% |
1,8% |
TOK FM |
1,2% |
1,3% |
1,3% |
1,5% |
1,3% |
Antyradio |
0,6% |
0,9% |
1,1% |
1,0% |
1,1% |
RMF Classic |
1,1% |
1,2% |
1,1% |
1,2% |
1,1% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
Zet Chili |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
0,4% |
0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,1% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
N= |
21 101 |
20 917 |
21 042 |
20 967 |
21 020 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Trójka coraz bliżej Jedynki