RMF FM powiększyło przewagę nad Radiem ZET, duży spadek PR2 i PR1 (dane radiowe za III kwartał)
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w III kwartale br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET Chilli, zaś najwięcej straciły Dwójka i Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lipca do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 5,96 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 4,17 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,6 proc., po spadku o 15,79 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,9 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 9,72 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,5 proc. (wzrost o 2,94 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni względem okresu, gdy na jego dwóch obecnych częstotliwościach nadawało Radio ZET Gold, zwiększył się o 300 proc. do 0,4 proc.
Zaś najwięcej straciła Dwójka, która uplasowała się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 16,67 proc. do poziomu 0,5 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | lipiec 2010 : wrzesień 2010 | lipiec 2011 : wrzesień 2011 | lipiec 2012 : wrzesień 2012 | lipiec 2013 : wrzesień 2013 | lipiec 2014 : wrzesień 2014 | lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM | 27,7% | 26,3% | 25,3% | 24,6% | 23,5% | 24,9% |
Radio Zet | 15,9% | 16,5% | 14,8% | 14,3% | 14,4% | 13,8% |
Jedynka | 13,0% | 11,7% | 12,9% | 11,2% | 11,4% | 9,6% |
Trójka | 6,8% | 8,0% | 8,5% | 6,9% | 7,2% | 7,9% |
VOX | 1,5% | 1,6% | 1,9% | 1,5% | 3,4% | 3,5% |
Radio Maryja | 1,8% | 2,2% | 2,2% | 1,9% | 2,1% | 2,0% |
TOK FM | 1,3% | 1,1% | 1,1% | 1,0% | 1,3% | 1,4% |
RMF Classic | 0,6% | 0,7% | 0,8% | 1,0% | 1,0% | 1,2% |
Antyradio | - | - | - | - | 0,7% | 1,0% |
Dwójka | 0,8% | 0,7% | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,5% |
Czwórka | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | - | - | - | - | 0,1% | 0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | lipiec 2014 : wrzesień 2014 | październik 2014 : grudzień 2014 | styczeń 2015 : marzec 2015 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 | lipiec 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM | 23,5% | 24,1% | 25,7% | 24,2% | 24,9% |
Radio Zet | 14,4% | 14,4% | 13,2% | 14,1% | 13,8% |
Jedynka | 11,4% | 10,7% | 9,0% | 9,8% | 9,6% |
Trójka | 7,2% | 6,7% | 7,2% | 8,3% | 7,9% |
VOX | 3,4% | 3,6% | 4,0% | 4,0% | 3,5% |
Radio Maryja | 2,1% | 1,7% | 2,0% | 1,6% | 2,0% |
TOK FM | 1,3% | 1,2% | 1,3% | 1,5% | 1,4% |
RMF Classic | 1,0% | 1,2% | 1,2% | 1,1% | 1,2% |
Antyradio | 0,7% | 0,7% | 0,8% | 1,1% | 1,0% |
Dwójka | 0,6% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,5% |
Zet Chili | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,3% | 0,1% | 0,2% |
N= | 21 096 | 21 079 | 20 907 | 21 048 | 20 938 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM powiększyło przewagę nad Radiem ZET, duży spadek PR2 i PR1 (dane radiowe za III kwartał)
Tęsknie za czasami, gdy radio ZET było nr jeden jeśli chodzi o wiadomości, głosy prezenterów jingle, muzyke Tesknie za tym inteligentnym dowcipem... Teraz radio ZET jest karykaturą tego czym była jeszcze 10 lat temu