RMF FM na czele. Radio Maryja z największym spadkiem, rośnie Muzo.fm
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od marca do maja br. należała do RMF FM. Największy wzrost w zestawieniu odnotowało Muzo.fm, zaś najwięcej straciło Radio Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,3 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,71 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., czyli o 9,33 proc. mniejszym niż rok wcześniej. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,8 proc., po wzroście o 1,03 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,1 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 6,58 proc. Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 4,3 proc., po wzroście o 53,57 proc.
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Muzo.fm, które zajęło jednak ostatnią lokatę. Udział tej rozgłośni się podwoił do 0,2 proc. Rok temu w miejsce Muzo.fm nadawało Radio PiN.
Z kolei najwięcej straciło Radio Maryja, które zajęło miejsce dziewiąte. Stacja ta odnotowała spadek udziału, wynoszący 10,53 proc. do 1,7 proc.
Duży wzrost, wynoszący 57,14 proc. do 1,1 proc., odnotowało Antyradio, które awansowało z miejsca dziewiątego na ósme. Stacja ta od połowy lutego br. zaczęła nadawanie w nowych miastach oraz przejęła nadajniki Radia ZET Chilli, co spowodowało poszerzenie zasięgu tej anteny z trzech do 16 miejscowości.
Zmodyfikowana została również ramówka rozgłośni (dowiedz się więcej). Tym samym Antyradio nie jest już siecią, tylko ponadregionalną rozgłośną.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | marzec 2010 : maj 2010 | marzec 2011 : maj 2011 | marzec 2012 : maj 2012 | marzec 2013 : maj 2013 | marzec 2014 : maj 2014 | marzec 2015 : maj 2015 |
Radio RMF FM | 28,0% | 25,3% | 23,7% | 26,9% | 25,5% | 24,3% |
Radio ZET | 16,2% | 16,1% | 15,6% | 15,9% | 15,0% | 13,6% |
Jedynka | 12,3% | 11,9% | 12,0% | 10,0% | 9,7% | 9,8% |
Trójka | 7,7% | 8,3% | 8,9% | 7,2% | 7,6% | 8,1% |
VOX FM | 1,5% | 1,6% | 1,7% | 1,6% | 2,8% | 4,3% |
Radio Maryja | 2,2% | 2,1% | 2,5% | 2,4% | 1,9% | 1,7% |
Radio TOK FM | 1,4% | 1,1% | 1,3% | 1,0% | 1,3% | 1,3% |
RMF CLASSIC | - | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 1,1% |
Antyradio | 0,6% | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,7% | 1,1% |
Czwórka | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,6% | 0,5% | 0,5% |
Dwójka | 0,9% | 0,5% | 0,7% | 0,4% | 0,5% | 0,5% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
1 2
Dołącz do dyskusji: RMF FM na czele. Radio Maryja z największym spadkiem, rośnie Muzo.fm