RMF Classic słuchają zamożni, wykształceni i młodzi Polacy
RMF Classic ma względnie wysoki zasięg wśród słuchaczy z wysokimi dochodami w gospodarstwie domowym, osób z wykształceniem średnim i wyższym oraz w wieku od 15 do 24 lat - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown za III kwartał 2013 roku przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż średni dobowy zasięg Radia RMF Classic wśród słuchaczy z miesięcznym dochodem na gospodarstwo domowe przekraczającym 2000 zł wyniósł 1,7 proc.
Natomiast wśród osób, których miesięczny dochód na gospodarstwo domowe nie przekracza 2000 zł, wynik uplasował się na poziomie 0,7 proc.
Rozgłośni tej chętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym (2,4 proc. wszystkich słuchaczy w tej grupie), niż podstawowym i zasadniczym zawodowym (0,5 proc.).
Wśród słuchaczy Radia TOK FM największą grupę wiekową (w ujęciu procentowym) stanowią osoby w wieku od 15 do 24 lat, w której to jej średni dobowy zasięg wynosi 1,7 proc.
Zasięg słuchalności Radia RMF Classic | lipiec 2013 : wrzesień 2013 | |
Miesięczny dochód łączny gospodarstwa | do 2000 zł | 0,7% |
powyżej 2000 zł | 1,7% | |
Wykształcenie | podstawowe oraz zasadnicze zawodowe | 0,5% |
średnie oraz wyższe | 2,4% | |
Kategoria wieku | 15-24 lata | 1,7% |
25-39 lat | 1,5% | |
40-59 lat | 1,6% | |
60-75 lat | 1,2% | |
Wirtualnemedia.pl | N=21 037 |
Wszystkie powyższe dane przedstawiają procentowy udział osób wśród badanych z danej kategorii, które wskazały, że słuchały danej stacji radiowej w ciągu doby przynajmniej przez kwadrans.
Przypomnijmy, że średni udział RMF Classic w całej populacji w III kwartale br. wyniósł 1,0 proc. (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF Classic słuchają zamożni, wykształceni i młodzi Polacy