Redan liczy na powrót do wyższych marż marek segmentu modowego
Spółka odzieżowa Redan, której marża spadła w III kwartalespodziewa się jej odbudowy w segmencie modowym w kolejnychkwartałach. Redan stawia mocno na rozwój sieci dyskontowejTextilmarket, a wraz z końcem kryzysu mocniej wejdzie w segmentmodowy, poinformowali przedstawiciele spółki we wtorek.
Sprzedaż Redanu wyniosła 70 mln zł w III kw. i była naporównywalnym poziomie co rok wcześniej. Po trzech kwartałachsprzedaż wyniosła 208,4 mln zł i nie zmieniła się licząc w skaliroku.
"Biorąc pod uwagę turbulencje na rynku, sprzedaż zarówno w IIIkwartale, jak i po 9 miesiącach jest sukcesem" - powiedziałdziennikarzom wiceprezes zarządu Bogusz Kruszyński.
"To co jest negatywne to marża handlowa. Wolumen marży istotniezmniejszył się, w pierwszych trzech kwartałach straciliśmy 16 mlnzł. Ten element znacząco wpłynął na wyniki Redanu zarówno w IIIkwartale jak i 9 miesiącach"- dodał.
Strata na sprzedaży wyniosła w III kw. 4,4 mln zł wobec 1,7 mlnzł zysku rok wcześniej. Marża spadła do 24,5 mln zł w III kw. wobec33,7 mln zł rok wcześniej, a po 9 miesiącach wyniosła 83,5 mln złwobec 99 mln zł rok wcześniej.
Strata netto wyniosła w III kw, 3,1 mln zł wobc 0,5 mln zł zyskurok wcześniej. Po 9 miesiącach strata sięgnęła 20 mln zł wobec 11,2mln zł zysku rok wcześniej.
Jak wyjaśnił Kruszyński, duża część straty jest pochodnąprowadzonego procesu restrukturyzacji. Koszty, które Redan poniósłw ciągu 9 miesięcy nie powtórzą się w kolejnych kwartałach.
Głównym obszarem wzrostu sprzedaży była sieć dyskontowaTextilmarket. W krótkim okresie udział Textilmarket w sprzedażygrupy będzie rósł.
Sprzedaż tej marki w ciągu 9 miesięcy wyniosła 97,8 mln zł(wzrost o 18% r.r), a zysk na sprzedaży wyniósł 6,3 mln zł (wzrosto 58% r/r). Marża wzrosła o 19% do 36,7 mln zł.
"Dziś stawiamy na rozwój sieci dyskontowej. Biznes modowyobecnie będzie się rozwijał trochę wolniej, ale spodziewamy się, żeprzyspieszy kiedy kryzys się zakończy"- powiedział prezes zarząduPiotr Kujawiński.
Od początku roku Redan otworzył 18 nowych sklepów Textilmarket,a do końca roku chce otworzyć 5 kolejnych.
W segmencie modowym spółka zanotowała spadek marży, jednakoczekuje, że marża procentowa wróci do poziomów z 2007 r. Marża nasprzedaży marki Top Secret spadła do 44% na koniec września tj. o16,8 pkt. proc. w skali roku.
"W październiku marża procentowa była już na poziomie z 2007roku, do tego mamy niższe koszty działania i to w praktyce oznacza,że wchodzimy w okres, kiedy zaczniemy na marce Top Secret zarabiać.Oczekujemy, że marża powróci do poziomu z poprzednich lat"-powiedział prezes. "Gwarancją powrotu tych marż są ceny zakupu,dziś kupujemy taniej"- dodał.
W październiku grupa osiągnęła zysk ze sprzedaży wysokości ponad3,1 mln zł i powinien to być dobry prognostyk dla wyników w całymkwartale.
"Textilmarket zarabia i będzie zarabiał, Top Secret wrócił dozarabiania. Czwarty kwartał jest zazwyczaj najlepszy, październikobrazuje skalę" - powiedział prezes.
Kulawiński poinformował, że koszty centrali Trolla spadły w IIIkw. o 52% w skali roku. Redan przebudowywał dystrybucję markiTroll, zamyka sklepy własne.
"Kończymy zamykanie sklepów własnych, obecnie jest ich 8, adocelowo zostaną dwa, w tym jeden sklep flagowy. Jeden z nichzostanie przekształcony na sklep Top Secret, a pozostałe zostanązamknięte do końca I kw. 2010 r."- powiedział prezes.
Do końca 2009 r. zostaną otwarte dwa multibrandy TopSecre&Friends (3 z marką Troll już działają), a 4 monobrandoweTop Secret zostaną przekształcone w Top Secret&Friends.
Dołącz do dyskusji: Redan liczy na powrót do wyższych marż marek segmentu modowego