Rankingi internetowe na Litwie
Firma Gemius SA uruchamia litewski odpowiednik popularnego na polskim rynku internetowym serwisu Ranking.
Celem przedsięwzięcia jest udostępnianie wiadomości o bieżących trendach w korzystaniu z sieci na Litwie. Serwis ma służyć jako praktyczne narzędzie pomocy i informacji dla wszystkich zainteresowanych rozwojem internetu.
Zestawienia prezentowane pod adresem www.ranking.lt opisują aktualny stan rynku internetowego na Litwie - informują m.in. o popularności przeglądarek, systemów operacyjnych i wyszukiwarek, o poziomie akceptacji cookies oraz o rozdzielczościach monitorów najchętniej wybieranych przez litewskich internautów. Wszystkie dane aktualizowane są w cyklach tygodniowych.
Tworząc serwis, Gemius SA bazował na standardzie metodologicznym, który doskonale sprawdził się na rynku polskim. Przedstawiane informacje dotyczą użytkowników - identyfikowanych na podstawie plików cookie przypisanych do profilu przeglądarki - którzy odwiedzają litewskie witryny uczestniczące w badaniu gemiusTraffic. Biorąc pod uwagę to, że tygodniowo litewskie strony objęte badaniem odwiedza ok. 700 tys. użytkowników (cookies), poznanie preferencji tak licznej społeczności jest istotnym wkładem w rozwój badań nad internetem.
Poszczególne rankingi prezentowane są w rozbiciu na dane dotyczące dwóch grup internautów: łączących się z litewskimi zasobami z badanego kraju oraz spoza jego granic. Dzięki temu możliwe jest porównanie preferencji użytkowników litewskich z preferencjami zagranicznych internautów.
Ze względu na liczną próbę badawczą i szeroki zakres prezentowanych informacji, Ranking.lt jest wiarygodnym i rzetelnym źródłem informacji nie tylko dla osób zawodowo związanych z rynkiem internetowym, czyli webmasterów, pracowników agencji reklamowych on-line oraz e-marketerów, lecz także wszystkich zainteresowanych internetem i śledzących zachodzące w nim zmiany.
Dodatkową atrakcją serwisu jest możliwość zamawiania danych wprost do skrzynek pocztowych. Zapewnia to bezpłatny e-biuletyn, przedstawiający w przystępnej formie dane z badania, który można zaprenumerować na stronach serwisu. Newsletter jest wysyłany co tydzień na konta pocztowe subskrybentów. W ten sposób twórcy serwisu wyszli naprzeciw oczekiwaniom tych użytkowników, którzy informacje o badaniu chcą otrzymywać regularnie bez konieczności łączenia się z witryną Ranking.lt.
Powstanie litewskiej wersji serwisu jest jednym z etapów konsekwentnie realizowanej przez Gemius SA strategii firmy - promowania Internetu jako medium oraz dostarczania rzetelnej wiedzy na temat kształtowania się rynku internetowego wszystkim jego podmiotom.
Dołącz do dyskusji: Rankingi internetowe na Litwie