„Przekrój” w tym roku tylko 9 mln zł z reklam. Spadek o 60 proc.
Od stycznia do września br. cennikowe wpływy reklamowe „Przekroju” (Presspublica) wyniosły jedynie 8,94 mln zł, czyli prawie 60 proc. mniej niż rok wcześniej. Tymczasem w latach 2009-2010 tygodnik zarabiał z reklam po ponad 25 mln zł.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w trzech kwartałach br. cennikowe wpływy reklamowe „Przekroju” były o 58 proc. niższe niż rok wcześniej. W tym czasie tygodnik redagował zespół kierowany przez Romana Kurkiewicza - który pożegnał się z czytelnikami na początku października (przeczytaj o tym więcej), a sprzedaż wersji papierowej pisma spadła z 31,7 tys. egz. w grudniu ub.r. do 20 tys. egz. w sierpniu br. (więcej na ten temat).
>>> „Przekrój” stawia na kulturę, pracę i młodych. Marcin Prokop naczelnym
O tym, jak mało zarabia w br. z reklam „Przekrój”, świadczy to, że „Wprost” i „Newsweek Polska” wyższe przychody - po ponad 11 mln zł - zanotowały tylko we wrześniu. Natomiast w I półroczu „Newsweek Polska” cennikowo zarobił na reklamach 67 mln zł, „Wprost” - 59,3 mln zł, a „Polityka” - 41,8 mln zł (zobacz szczegóły).
W całym 2011 roku „Przekrój” zarobił z reklam 21,35 mln zł, czyli 17,14 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w 2009 i 2010 roku przychody reklamowe tygodnika wynosiły ponad 25,5 mln zł, a z roku na rok nawet minimalnie wzrosły.
>>> Nowy „Przekrój” pod lupą branży
Cennikowe wpływy reklamowe „Przekroju” (bez autopromocji) | |
okres | wpływy |
I-IX.2012 | 8 943 859 zł |
I-IX.2011 | 15 472 276 zł |
I-XII.2011 | 21 348 025 zł |
I-XII.2010 | 25 851 860 zł |
I-XII.2009 | 25 733 907 zł |
Dołącz do dyskusji: „Przekrój” w tym roku tylko 9 mln zł z reklam. Spadek o 60 proc.