“Proste? Proste” zamiast "Dla domu z pomysłem" w reklamach Leroy Merlin
Sieć marketów budowlanych Leroy Merlin uruchomiła nową platformę komunikacji marketingowej, której hasłem przewodnim jest prostota i działanie krok po kroku. W ramach kampanii marka przygotowała konkurs „Wygraj mieszkanie w prostych krokach”, w którym nagrodą jest mieszkanie. Nowa idea kreatywna “Proste? Proste” została przygotowana przez agencję Brasil.

Odmieniona komunikacja marketingowa Leroy Merlin obejmuje koncept kreatywny kampanii reklamowej skupiony wokół idei upraszczania, nowy, nieskomplikowany język komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także rebranding i szerokie zmiany związane z komunikacją wizualną. Spoiwem wszystkich projektów realizowanych w ramach nowej platformy jest hasło “Proste? Proste”.
Leroy Merlin stawia na digital
- Po miesiącach przygotowań Leroy Merlin Polska prezentuje efekt działań, które bazują na diagnozie nastrojów społecznych i obecnych potrzeb konsumentów. W dobie ciągłych zmian i pojawiających się barier finansowych, takie wyzwania jak remont wskazują nam nową rolę marki, której zadaniem jest dziś upraszać tą rzeczywistość, zdejmować stres z konsumenta i ułatwić na wiele sposobów realizację zmian w domu czy ogrodzie. Na tym zbudowaliśmy ideę kreatywną komunikacji zarówno ukierunkowanej masowo, jak i precyzyjnie targetowanej - mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu odpowiadający za cały proces.
Michał Sacha cytowany w komunikacie wskazuje, że marka wzmocni przekazy w digitalu i mediach społecznościowych.
- Uważam, że planując dziś komunikację nie można pominąć aspektu dostępności fizycznej marki, dlatego rozwój platform cyfrowych, w tym aplikacji, to dla nas priorytet. Konsument musi mieć dostęp do inspiracji i realizacji zakupów w każdym momencie i każdej formule: zamówienia online, odbiór w sklepie, czy zakupy przez telefon - dodaje Michał Sacha.
W nowej kampanii postawiono na lekkość tematów, dowcip i bezpośredni ton narratora. Wykorzystano w niej ponadczasowy przebój zespołu A-ha “Take on me”. Spot wizerunkowy prezentuje bohaterów na kolejnych etapach ich życia i przedstawia Leroy Merlin jako markę dającą wsparcie, ułatwiającą realizację skomplikowanych projektów. Dwa kolejne spoty omawiają konkretne sytuacje, w których bohaterowie mierzą się z remontowymi zadaniami, nie rezygnując jednak z codziennej radości życia.
W ramach kampanii marka przygotowała konkurs „Wygraj mieszkanie w prostych krokach”. Nagrodą jest kawalerka z ogrodem zlokalizowana na terenie prawobrzeżnej Warszawy. Zadanie konkursowe obejmuje stworzenie przy użyciu produktów Leroy Merlin video z pokazaniem w prostych krokach swojej realizacji pomysłu DIY.
Nowe szaty Leroy Merlin
Wraz ze startem aktualnej platformy Leroy Merlin wprowadził także zmiany w obszarze komunikacji wizualnej. Nowe oznakowanie w sklepach i online, wprowadzenie dodatkowych nośników, takich jak tiry dostawcze oraz nowe koszulki pracowników, to niektóre z zauważalnych zmian. Do elementów składających się na nową platformę marketingową dodano promocję usługi projektowania, która jest dostępna w Leroy Merlin (kuchni, łazienek czy zabudowy garderoby) za 1 zł dla klientów.
Do tego niestandardowe promocje i program „Warsztaty Bohatera Domu”, gdzie każdy zainteresowany będzie mógł od fachowców w każdym sklepie Leroy Merlin bezpłatnie nauczyć się samodzielnego wykonywania podstawowych prac remontowych czy montażowych. Kolejne odsłony kampanii “prostych kroków” pojawią się w formie reklam, jak i inicjatyw dla klientów w najbliższych miesiącach.
Za koncept kreatywny i nowa identyfikację wizualną najnowszej kampanii odpowiedzialna jest agencja Brasil. Za zakup mediów odpowiadają agencje Essence Mediacom oraz Starcom, a za produkcję spotów reklamowych - Dynamo Film.
Dołącz do dyskusji: “Proste? Proste” zamiast "Dla domu z pomysłem" w reklamach Leroy Merlin