„Prawo Agaty” straciło widzów. 26 mln zł z reklam
Zakończony właśnie drugi sezon „Prawa Agaty” śledziło 260 tys. widzów mniej od pierwszego nadawanego wiosną br. Produkcja dała TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym a z reklam zarobiła 26 mln zł.
Średnia widownia drugiego sezonu „Prawa Agaty”, emitowanego w okresie od 4 września do 27 listopada br. we wtorki o 21.30, wyniosła 2,73 mln oglądających. Dało to stacji 20,62 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 21,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl Największą widownię (3,12 mln) zgromadził finałowy odcinek produkcji.
W porównaniu do premierowego sezonu, oglądalność „Prawa Agaty” spadła o 260 tys. widzów (pierwszy sezon miał 2,99 mln oglądających), ale za to wzrosły udziały produkcji w rynku (przy pierwszej serii wynosiły one odpowiednio 18,83 proc. oraz 20,14 proc.). Jednak pierwszy sezon nadawany wiosną br., oglądać można było nie we wtorki, ale w niedziele o godz. 21.00 (więcej na ten temat).
„Prawo Agaty 2” miało też niższą widownię niż ta, którą w analogicznym okresie ub.r. notował nadawany we wtorki o godz. 21.30 „Przepis na życie”. Wówczas jego drugi sezon śledziło 2,84 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 20,92 proc. i 25,57 proc. udziału (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania prawniczego serialu TVN zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP2, emitująca wówczas kulisy serialu „M jak miłość” oraz „Magazyn Expressu Reporterów”, a jej udział wynosi 21,54 proc. Trzecia pozycja przypadła Polsatowi (filmy fabularne i „CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 13,51 proc.), a czwarta - TVP1 (filmy fabularne oraz program „Na pierwszym planie”; 9,21 proc.). Jednak wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a drugie miejsce zajmowała TVP2.
Wpływy z reklam przy emisji „Prawa Agaty 2” wyniosły 26 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
fot. Agnieszka K. Jurek (TVN)
Prawniczy serial TVN dużą popularnością cieszy się w serwisie tvnplayer.pl. Łącznie „Prawo Agaty” w okresie od września do 28 listopada br. w internecie miało 4 139 580 wyświetleń (każdy miał ich średnio 332 tys.).
6 grudnia br. ruszają zdjęcia do trzeciego sezonu „Prawa Agaty”, który na antenie TVN pojawi się wiosną 2013 roku.
Oglądalność „Prawa Agaty 2” odcinek po odcinku
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 2 852 174 | 21,54% | 16,80% |
TVN-Prawo Agaty | 2 729 497 | 20,62% | 21,61% |
Polsat | 1 788 830 | 13,51% | 15,56% |
TVP1 | 1 219 549 | 9,21% | 9,19% |
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2012-09-04 | 2 358 472 | 18,50% | 18,90% |
2012-09-11 | 2 705 130 | 21,80% | 22,50% |
2012-09-18 | 2 724 918 | 21,30% | 21,50% |
2012-09-25 | 2 818 423 | 22,30% | 25,90% |
2012-10-02 | 2 880 087 | 22,30% | 24,50% |
2012-10-09 | 2 576 525 | 18,90% | 19,40% |
2012-10-16 | 2 304 779 | 16,50% | 16,90% |
2012-10-23 | 2 742 738 | 20,50% | 20,60% |
2012-10-30 | 2 773 412 | 20,70% | 23,20% |
2012-11-06 | 2 779 186 | 20,90% | 21,40% |
2012-11-13 | 2 792 350 | 21,10% | 21,40% |
2012-11-20 | 2 908 809 | 21,80% | 23,40% |
2012-11-27 | 3 115 964 | 22,30% | 22,40% |
Średnio: | 2 729 497 | 20,62% | 21,61% |
Dołącz do dyskusji: „Prawo Agaty” straciło widzów. 26 mln zł z reklam