Poradniki dla kobiet tracą, najbardziej “Naj” i “Olivia”
Wszystkie miesięczniki poradnikowe dla pań zakończyły lutym br. na minusie. Najwięcej straciły “Naj Magazyn” i “Olivia”, które pod koniec lutego sprzedane zostały Bauerowi, a liderem pozostały “Dobre Rady”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem “Dobrych Rad” (Grupa Burda) w lutym br. wyniosła 386 297 egz. po spadku względem lutego ub.r. o 19,59 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który zanotował wynik sprzedażowy na poziomie 358 434 egz. po spadku o 11,71 proc. Na podium utrzymała się jeszcze „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Jej sprzedaż ogółem to 356 164 egz., a strata wyniosła 8,44 proc.
Największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący aż 32,05 proc., w lutym br. odnotował plasujący się na ostatniej pozycji „Naj Magazyn”, wydawany wówczas przez G+J Polska . Tytuł ten sprzedał się w tamtym miesiącu w liczbie 77 980 egz.
Niewiele mniej straciła “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej sprzedaż ogółem spadła o 26,73 proc. Oba te pisma od maja br. wydawane są przez Bauera.
Wirtualnemedia.pl | luty | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 386 297 | 480 415 |
Świat Kobiety | 358 434 | 405 985 |
Kobieta i Życie | 356 164 | 388 994 |
Poradnik Domowy | 339 941 | 340 294 |
Claudia | 176 007 | 213 326 |
Olivia | 141 517 | 193 142 |
Naj Magazyn | 77 980 | 114 758 |
W lutym br. w stosunku do stycznia br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 36,06 proc., odnotowała „Olivia” (wówczas Marquard Media Polska). Z kolei najwięcej straciła Claudia” (G+J Polska) - było to 15,74 proc.
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 386 297 | 407 756 |
Świat Kobiety | 358 434 | 405 383 |
Kobieta i Życie | 356 164 | 341 828 |
Poradnik Domowy | 339 941 | 349 941 |
Claudia | 176 007 | 208 885 |
Olivia | 141 517 | 104 007 |
Naj Magazyn | 77 980 | 76 217 |
Dołącz do dyskusji: Poradniki dla kobiet tracą, najbardziej “Naj” i “Olivia”