SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat zadowolony ze startu stacji Games i Rodzina. „Dzięki Eleven Sports i Polsat Sport Premium weszliśmy w segment premium”

Kierownictwo Cyfrowego Polsatu jest zadowolone ze startu uruchomionych w październiku stacji Polsat Games i Polsat Rodzina. Firma pozytywnie ocenia też wyniki sprzedaży pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium. - Już na początku naszej drogi z kanałami premium ich monetyzacja odbywa się w bardzo skuteczny sposób - mówi Maciej Stec z zarządu Cyfrowego Polsatu.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

Polsat Rodzina zaczął być nadawany 16 października. Kanał skupia się wokół wartości ważnych dla rodziny i tematach chrześcijańskich. W jego ramówce są m.in. filmy familijne i bajki dla dzieci, przede wszystkim powtórki produkcji emitowanych wcześniej w różnych stacjach Telewizji Polsat.

Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszych 10 dniach nadawania Polsat Rodzina notował 2,9 tys. widzów średniej oglądalności minutowej i 0,05 proc. udziału w rynku oglądalności.

Natomiast Polsat Games można oglądać od 15 października, kanał jest poświęcony grom wideo. Przez pierwsze 11 dni przeciętna oglądalność minutowa stacji wynosiła 2,5 tys. widzów, a jej udział w rynku oglądalności - 0,04 proc.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu. Oba kanały wystartowały zaskakująco dobrze, ich wyniki od razu były bardzo wysokie, w szczególności wyniki Polsat Games - skomentował w czwartek Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu. Zaznaczył, że Polsat Games najlepsze wyniki osiąga w grupie 16-24 lat, gdzie jednego dnia osiągnął nawet kilka proc. udziału.

Obie stacje są na razie obecne w Cyfrowym Polsacie i UPC Polska. - Zobaczymy, jak będziemy dalej budować dystrybucję dla tych kanałów - zaznaczył Stec.

Eleven Sports i Polsat Sport Premium wejściem w segment premium

W minionym kwartale przychody sprzedażowe Cyfrowego Polsatu w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej wyniosły 375 mln zł, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. To dużo wyższy wzrost niż w poprzednich kwartałach.

Tak wysoka dynamika jest związana głównie z dwoma wydarzeniami. Pod koniec maja br. Telewizja Polsat przejęła 50 proc. udziałów (plus jeden) Eleven Sports Network, nadawcy czterech stacji sportowych, płacąc za to 154,4 mln zł. Natomiast w połowie sierpnia nadawca uruchomił kanały i serwisy pay-per view Polsat Sport Premium z transmisjami piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy.

Oba pakiety zostały włączone do oferty Cyfrowego Polsatu, są też dostępne u innych operatorów telewizyjnych i internetowych (według nieoficjalnych ustaleń firma oczekiwała od zewnętrznych operatorów 10 euro rocznie od każdego użytkownika, który wykupi Polsat Sport Premium).

Według Macieja Steca kupno Eleven Sports Network i uruchomienie Polsat Sport Premium sprawiło, że oferta Cyfrowego Polsatu stała się bardziej premium. - To trochę zmienia nasze profilowanie, co jest bardzo istotne z punktu widzenia całego naszego biznesu, który opiera się na płatnej telewizji. Jak wiadomo nasycenie płatną telewizją jest dość wysokie, więc żeby biznes szedł dalej, trzeba próbować zwiększać ARPU na obecnej bazie klientów - stwierdził.

- Już na początku naszej drogi z kanałami premium ich monetyzacja odbywa się w bardzo skuteczny sposób - podkreślił.

Pakiet Polsat Sport Premium jest na razie dostępny tylko w części największych, nie ma go natomiast m.in. w Vetrze, Multimedia Polska i Inei.

Obecnie prowadzony jest przetarg na prawa do transmisji piłkarskiej Lotto Ekstraklasy przez najbliższe dwa sezony. Według nieoficjalnych informacji może kosztować ok. 250 mln zł rocznie, z czego ok. 180 mln zł ma płacić nc+ za główny pakiet. Natomiast władze Telewizji Polskiej nie zgadzają się przeznaczać ok. 70 mln zł rocznie na pakiet z transmisją jednego meczu z kolejki (w sobotę wieczorem).

Maciej Stec nie chciał powiedzieć, czy Polsat chce zawalczyć o te prawa. - Nie mogę udzielać tego typu informacji - stwierdził.

Bez rewolucji w Eleven Sports i stacjach kupionych od ZPR Media

Cyfrowy Polsat po kupnie większościowych udziałów Eleven Sports Network oraz siedmiu stacji od Grupy ZPR Media (w przypadku nadawcy Fokus TV i Nowa TV ma 49 proc. udziałów) wprowadził swoich menedżerów do władz tych spółek, natomiast nie zmienił ich pod kątem organizacyjnym.

- Kanały ZPR Media były dobrze prowadzone. Natomiast w Eleven Sports Krzysiek Świergiel zarządza operacyjnie i kontynuuje swoją pracę - uzasadnił Maciej Stec.

Przedstawiciele Cyfrowego Polsatu nie zdradzają, czy są zainteresowani kupnem kolejnego pakietu udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV.

Firma spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu reklamy telewizyjnej w bieżącym kwartale. - Grudzień robił różne psikusy w ostatnich trzech latach. W zeszłym roku grudzień był bardzo udany, wiec jest wysoką bazą do tego grudnia - zaznaczył Maciej Stec.

Dołącz do dyskusji: Polsat zadowolony ze startu stacji Games i Rodzina. „Dzięki Eleven Sports i Polsat Sport Premium weszliśmy w segment premium”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
slonik
jak narazie polsat games jest troche bez sensu caly czas leci LoL i powturki tych samych programow
0 0
odpowiedź
User
tofik72
A Eleven 4 brak dalej w Cyfrowym polsacie
0 0
odpowiedź
User
michał
A Eleven 4 brak dalej w Cyfrowym polsacie
0 0
odpowiedź