Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.
W maju br. najchętniej oglądaną stacją w naszym kraju był Polsat. Z miejsca pierwszego na trzecie spadła TVP1, która w grupie komercyjnej przegrała także z TVP2. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2016 roku należało do Polsatu, który awansował z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2015 roku jednak zmalał o 6,31 proc. i wyniósł 11,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 3,37 proc. do 10,31 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła z kolei TVP1. Jej wynik w porównaniu do maja 2015 roku zmalał o 19,83 proc. do 10,19 proc. Jednocześnie była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,15 proc. udziału; do góry o 0,22 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,55 proc. w maju 2015 roku do 40,93 proc. w maju 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,87 proc., po wzroście o 16,92 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 9,87 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 18,75 proc.), TVN7 (3,10 proc.; - 3,73 proc.), TVP Info (3,09 proc.; - 16,94 proc.) i Puls 2 (1,92 proc.; + 33,33 proc.).
Największym wzrostem w top 20 pochwalić się mogła stacja TV6, która zajęła miejsce dwunaste. Jej wynik zwiększył się o 41,82 proc. do 1,56 proc.
Wszyscy 4+ | 01.05 - 31.05.2015 | 01.05 - 31.05.2016 | Dynamika | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | W pkt. proc. |
1 | Polsat | 752 984 | 12,04% | 662 897 | 11,28% | -6,31% |
2 | TVN | 667 616 | 10,67% | 605 863 | 10,31% | -3,37% |
3 | TVP1 | 795 429 | 12,71% | 598 859 | 10,19% | -19,83% |
4 | TVP2 | 571 310 | 9,13% | 537 755 | 9,15% | 0,22% |
5 | TVN24 | 206 921 | 3,31% | 227 424 | 3,87% | 16,92% |
6 | TV4 | 196 267 | 3,14% | 202 501 | 3,45% | 9,87% |
7 | TV PULS | 180 332 | 2,88% | 200 819 | 3,42% | 18,75% |
8 | TVN7 | 201 333 | 3,22% | 182 320 | 3,10% | -3,73% |
9 | TVP INFO | 232 474 | 3,72% | 181 587 | 3,09% | -16,94% |
10 | Puls 2 | 90 365 | 1,44% | 112 716 | 1,92% | 33,33% |
11 | TTV | 84 358 | 1,35% | 95 409 | 1,62% | 20,00% |
12 | TV6 | 68 795 | 1,10% | 91 560 | 1,56% | 41,82% |
13 | TVP Seriale | 81 987 | 1,31% | 87 842 | 1,49% | 13,74% |
14 | Polsat2 | 89 330 | 1,43% | 85 999 | 1,46% | 2,10% |
15 | TVP Rozrywka | 68 463 | 1,09% | 67 633 | 1,15% | 5,50% |
16 | Polsat News | 76 581 | 1,22% | 64 008 | 1,09% | -10,66% |
17 | Stopklatka | 52 545 | 0,84% | 61 585 | 1,05% | 25,00% |
18 | TVP3 | 62 637 | 1,00% | 58 454 | 0,99% | -1,00% |
19 | Polo TV | 56 912 | 0,91% | 50 243 | 0,86% | -5,49% |
20 | TVP ABC | 42 718 | 0,68% | 44 964 | 0,77% | 13,24% |
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,19 proc., po spadku o 2,80 proc. Drugie miejsce należało do TVN. Jego wynik w maju br. zwiększył się o 1,05 proc. do 12,50 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,94 proc udziału; jednak w dół o 0,50 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (6,66 proc., w dół o 27,84 proc. - największy spadek w zestawieniu top 20).
Największym wzrostem w czołowej dwudziestce pochwalić się mógł Discovery Channel - jego wynik poszedł do góry o 38,46 proc. do 0,90 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.05 - 31.05.2015 | 01.05 - 31.05.2016 | Dynamika | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % | W pkt. proc. |
1 | Polsat | 336 609 | 13,57% | 301 044 | 13,19% | -2,80% |
2 | TVN | 306 727 | 12,37% | 285 175 | 12,50% | 1,05% |
3 | TVP2 | 197 974 | 7,98% | 181 098 | 7,94% | -0,50% |
4 | TVP1 | 228 986 | 9,23% | 151 897 | 6,66% | -27,84% |
5 | TV PULS | 85 967 | 3,47% | 88 630 | 3,88% | 11,82% |
6 | TV4 | 85 590 | 3,45% | 86 068 | 3,77% | 9,28% |
7 | TVN7 | 86 833 | 3,50% | 75 807 | 3,32% | -5,14% |
8 | TVN24 | 71 721 | 2,89% | 52 386 | 2,30% | -20,42% |
9 | Puls 2 | 40 591 | 1,64% | 50 853 | 2,23% | 35,98% |
10 | TTV | 39 290 | 1,58% | 45 739 | 2,00% | 26,58% |
11 | TV6 | 32 665 | 1,32% | 41 422 | 1,81% | 37,12% |
12 | TVP Seriale | 35 659 | 1,44% | 37 561 | 1,65% | 14,58% |
13 | Polsat2 | 35 236 | 1,42% | 32 749 | 1,43% | 0,70% |
14 | TVP INFO | 42 587 | 1,72% | 28 610 | 1,25% | -27,33% |
15 | Polo TV | 36 849 | 1,49% | 28 194 | 1,24% | -16,78% |
16 | Stopklatka | 22 993 | 0,93% | 25 155 | 1,10% | 18,28% |
17 | TVN Style | 22 002 | 0,89% | 23 045 | 1,01% | 13,48% |
18 | TVP Rozrywka | 25 780 | 1,04% | 22 942 | 1,01% | -2,88% |
19 | Eska TV | 20 783 | 0,84% | 22 768 | 1,00% | 19,05% |
20 | Discovery | 16 090 | 0,65% | 20 452 | 0,90% | 38,46% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. Oglądalność TVP1 spadła o 20 proc., w grupie komercyjnej do 6,66 proc.
TVN i TVN 24 nie oglądam bo szkoda na to czasu.
Przybij sobie piątkę ze szczęścia