Polacy słuchają radia codziennie, przed południem i w domu
Ponad połowa Polaków słuchających radia robi to w domu, wybierając w ciągu dnia jedną stację - pokazuje podsumowanie ubiegłorocznego badania Radio Track. Przed południem radio jest popularniejszym medium od telewizji.
77 proc., czyli 23 mln, spośród Polaków w wieku 15-75 lat słucha radia codziennie, a tylko 5 proc. rzadziej niż raz w tygodniu - pokazuje podsumowanie ubiegłorocznego badania Radio Track przeprowadzanego w falach miesięcznych przez Millward Brown SMG/KRC. Przeciętny odbiorca słucha radia przez 280 minut w ciągu doby - najczęściej (52 proc. wskazań) jednej stacji, a nieco rzadziej dwóch (24 proc.).
55 proc. słuchaczy odbiera rozgłośnie w domu, 25 proc. w pracy, a 16 proc. w samochodzie. Radio jest najpopularniejsze przed południem i wczesnym popołudniem, natomiast wieczorem ustępuje miejsca telewizji.
Wśród polskich radiosłuchaczy kobiety i mężczyźni stanowią połowy. 36 proc odbiorców tego medium ma od 40 do 59 lat, 30 proc. - od 25 do 39 lat, 20 proc. - od 15 do 24 lat, a 14 proc. - od 60 do 75 lat. Najwięcej słuchaczy (48 proc.) ma średnie wykształcenie, a nieco mniej - wyższe (19 proc.), zawodowe (17 proc.) lub podstawowe (15 proc.).
Badania Radio Track były w ubiegłym roku realizowane przez Millward Brown SMG/KRC w miesięcznych falach, w których ankiety przeprowadzono łącznie wśród 91 867 Polaków w wieku 15-75 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy słuchają radia codziennie, przed południem i w domu