SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy chcą oglądać w internecie TVN i czytać blog prof. Bartoszewskiego

Ponad 50 proc. polskich internautów chciałoby oglądać w sieci TVN, a prawie 40 proc. - TVN 24 - pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Co piąty użytkownik sieci chętnie czytałby blog prof. Władysława Bartoszewskiego.

Dla polskich internautów sieć jest ważniejszym źródłem wiadomości niż telewizja, radio i prasa razem wzięte. Internet jako najistotniejsze medium informacyjne wymienia 53 proc. korzystających z niego osób, podczas gdy stacje telewizyjne - 32 proc., rozgłośnie radiowe - 7 proc., a gazety i czasopisma - 6 proc. Z kolei Polacy niemający dostępu do sieci najczęściej czerpią wiadomości z telewizji (59 proc. wskazań), a dużo rzadziej z prasy (14 proc.) oraz radia i& internetu (po 12 proc.). - Ten pozornie paradoksalny wynik bierze się z tego, że sieć ma wizerunek ważnego źródła informacji także wśród osób, które z niej nie korzystają, ale słyszą, czytają lub oglądają w innych mediach pochodzące z niej wiadomości - wyjaśnia Roman Jędrkowiak z ING Banku Śląskiego, na zlecenie którego przeprowadzono to badanie.

Jednak zarówno osoby korzystające z internetu, jak i te niemające do niego dostępu w większości oglądają programy informacyjne - zadeklarowało to odpowiednio 91 proc. i 94 proc. ankietowanych z obu grup. Za najbardziej wiarygodny wśród tych programów są uważane "Fakty" (TVN), które ocenia w ten sposób 47 proc. internautów i 29 proc. osób niekorzystających z sieci. "Wiadomości" (TVP 1) cieszą się uznaniem odpowiednio 19 proc. i 22 proc. przedstawicieli obu grup, "Teleexpress" (TVP 1) - 12 proc. i 19 proc., "Wydarzenia" (Polsat) - 8 proc. i 10 proc., a "Panorama" (TVP 2) - 6 proc. i 10 proc.

51 proc. polskich internautów byłoby zainteresowane możliwością oglądania w sieci TVN, 39 proc. - TVN 24, a 19 proc. - TVN 7. Polsat chciałoby oglądać w internecie 27 proc. korzystających z niego osób, TVP 1 - 23 proc., TVP 2 - 19 proc, a TVP Info - 18 proc. Z kolei udostępnienie przez TV 4 swojego programu w sieci przyciągnęłoby do tej stacji 15 proc. internautów, w przypadku TVP Kultura - 13 proc., a TVP Polonia - 10,5 proc. TV Puls chciałoby oglądać w sieci 8 proc. jej użytkowników, natomiast 17 proc. nie jest zainteresowane internetowym nadawaniem którejkolwiek stacji.

Polscy internauci najbardziej chcieliby czytać blogi prowadzone przez prof. Władysława Bartoszewskiego (20 proc. wskazań) i premiera Donalda Tuska (19 proc.). Internetowe pamiętniki byłych prezydentów Lecha Wałęsy i Aleksandra Kwaśniewskiego chętnie przeglądałoby po 7 proc. ankietowanych. Z kolei blogi Zbigniewa Ziobro, Stefana Niesiołowskiego i Lecha Kaczyńskiego budzą zainteresowanie u odpowiednio 6 proc., 5 proc. i 3 proc. użytkowników sieci. 15 proc. badanych nie chce natomiast czytać jakiegokolwiek pamiętnika internetowego prowadzonego przez polityka.

Badanie opinii o polskich mediach i politykach w internecie zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą oglądać w internecie TVN i czytać blog prof. Bartoszewskiego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl