SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Podkręć" swoje kampanie reklamowe na TikToku. Lekcja z TikTok Ad Awards CE 2024

Bądź odważny i autentyczny. To hasło przyświecało tegorocznemu zwycięzcy najważniejszego konkursu reklamowego TikToka w Europie Środkowej – TikTok Ad Awards CE. Jakie pomysły i rozwiązania sprawiły, że to właśnie kampania #DoritosBoldSquad wyróżniła się na tle konkurencji, trafiając do 3,2 miliona unikalnych użytkowników i podniosła udział Doritos Romania w rynku w kategorii chipsów tortilla o niemal 8 punktów procentowych?

TikTok nagradza co roku w ramach konkursu TikTok Ad Awards najlepszych z najlepszych – te marki i agencje, które przy realizacji kampanii reklamowych, wykazują się odwagą twórczą, inwestują w kreację i osiągają świetne wyniki. To właśnie angażujące i kreatywne kampanie na platformach cyfrowych, mogą być nawet o 67% bardziej skuteczne w osiąganiu celów biznesowych [1].

TikTok jest miejscem, w którym kreatywność spotyka się z rzeczywistymi rezultatami biznesowymi, zarówno dzięki angażującym natywnym reklamom, jak i wykorzystaniu trendów. Zgłoszenia, które otrzymaliśmy od marek i agencji pokazały moc kreacji, które nie tylko przykuwają uwagę ale również realizują najbardziej ambitne cele marketingowe. Przypomnę tylko, że już co drugi użytkownik platformy przyznaje, że dowiedział się o nowym produkcie lub usłudze dzięki sekcji „Dla Ciebie” [2], a 58% z nich kupiło przedmiot, który poznali poprzez platformę [3] – mówił po rozdaniu nagród TikTok Ad Awards CE 2024 Rafał Drzewiecki, Country Manager TikTok Central Europe.

Tegoroczni laureaci z Polski, Czech i Rumunii zdobyli platformę swoją kreatywnością, autentycznością i mądrym wykorzystaniem narzędzi w aplikacji. Jury – składające się z 15 znakomitych przedstawicieli branży – przyznało główną nagrodę Greatest TikTok marce Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, stworzoną przez agencję OMD Romania.

 

 

Strategia kampanii

Doritos chciał przyciągnąć publiczność pokolenia Z na swój profil na TikToku. W tym celu marka zdecydowała się na uruchomienie kampanii #DoritosBoldSquad wspieranej przez rumuńskiego artystę Delirica. Głównym celem było budowanie świadomości poprzez dedykowane serie wideo. Strategia kampanii została zrealizowana w oparciu o trzy filary:

• tworzenie najbardziej odpowiednich i autentycznych treści w celu rozpowszechnienia przesłania marki i zwiększenia widoczności (niestandardowa muzyka marki, dedykowane filmy TikTok z funkcją "stitch" czyli "zszycia" i wyróżniające się treści mikroinfluencerów),

• planowanie najbardziej efektywnych formatów TikTok w celu zwiększenia świadomości i częstotliwości (wykorzystanie mieszanki TikTok: Top View, Top Feed, In-Feed Ads, a także wzmacnianie treści mikroinfluencerów i dedykowanych filmów CTA),

• mierzenie wskaźników KPI marki za pomocą Brand Lift w celu sprawdzenia skuteczności kampanii (wykorzystanie mieszanki TikTok: Top View, In feed ads, Smart Bundling).

 

Rezultat

Marka Doritos Romania została nagrodzona przez jury nie tylko za odważne wykorzystanie influencerów, tiktokowych trendów i zainspirowanie odbiorców do wyrażania na co dzień swojej indywidualności. Wyniki kampanii #DoritosBoldSquad były imponujące pod względem wszystkich wskaźników marketingowych:

• kampania osiągnęła 83% zasięgu w porównaniu z planowanymi 60%,

• zaangażowała 3,2 miliona unikalnych użytkowników w ciągu jednego dnia dzięki formatowi Top View,

• odnotowała najwyższy współczynnik klikalności w kategorii przekąsek – dwukrotnie wyższy niż benchmark platformy.
Pod kątem rezultatów biznesowych marka również osiągnęła spektakularny sukces:

• Doritos odnotował wzrost udziału w rynku w kategorii chipsów tortilla o 7,8 punktu procentowego i wzrost wartości o 10,9 punktu procentowego.

• Kluczowe atrybuty marki istotne dla pokolenia Z, takie jak "wyrazistość" i "fajność", wzrosły odpowiednio o 8 i 5 punktów procentowych.

 

Lekcja dla marketerów

Kampania #DoritosBoldSquad jest dowodem na to, że odwaga, autentyczność i twórcze wykorzystanie TikToka może skuteczne realizować twarde cele biznesowe. Marki nie powinny już zadawać sobie pytania "czy warto być obecnym na tej platformie", ale raczej "jak skutecznie z niej korzystać"? TikTok to nie tylko aplikacja do rozrywki, ale także skuteczne narzędzie do budowania wizerunku i przewagi rynkowej – pod warunkiem, że marki zdecydują się na autentyczne i odważne działania.

 

Źródła:
[1] Triple Opportunity of Attention, Ad Council, Australia 2023
[2] Consumer research by Accenture Song, 2023
[3] Ipsos, Unlocking Culture in Europe, 2023

Dołącz do dyskusji: "Podkręć" swoje kampanie reklamowe na TikToku. Lekcja z TikTok Ad Awards CE 2024

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl