Platforma nc+ straciła 14 tys. abonentów, wpływy niższe o 2,7 proc.
W pierwszym półroczu tego roku koncern Vivendi zanotował niższe przychody niż rok wcześniej i wyższy zysk operacyjny EBIT. Należąca do niego platforma nc+ w ciągu 12 miesięcy straciła 14 tysięcy abonentów.
W opublikowanym raporcie finansowym podsumowującym pierwsze półrocze br. Vivendi podaje, że przychody koncernu wyniosły 5,04 mld euro, po spadku rok do roku o 0,9 proc.
W raportowanym przez Vivendi okresie firma lepiej wypada pod względem zysków. Wskaźnik EBIT (zysk operacyjny przed opodatkowaniem) sięgnął kwoty 1,06 mld euro, co oznacza wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r.
Na polskim rynku Vivendi zanotował spadek wyników. Platforma nc+, kontrolowana przez ITI Neovision należący do Grupy Canal+, na koniec czerwca br. miała 2,115 mln abonentów. To spadek o 14 tys. i 0,7 proc. odbiorców rok do roku.
Słabnącą popularność nc+ potwierdzają też wyniki finansowe Vivendi w Polsce. W pierwszej połowie br. przychody w Polsce zamknęły się na poziomie 246 mln euro, co oznacza spadek o 2,7 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r.
Nieco lepiej kwestia liczby abonentów Grupy Canal+ wygląda w ujęciu globalnym. Według raportu obecnie na całym świecie jest ich 15,8 mln, a w minionym półroczu przybyło 558 tys. Motorem wzrostu jest tutaj przede wszystkim działalność Grupy Canal+ na rynkach zagranicznych, bowiem we Francji firma zanotowała spadek liczby abonentów o 272 tys. Obecnie kanały Grupy odbiera we Francji 8,1 mln klientów.
Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ straciła 14 tys. abonentów, wpływy niższe o 2,7 proc.