PKO BP wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji
PKO Bank Polski we współpracy ze startupem Emplocity uruchomił Emplobota, czyli narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji.
Kandydaci, którzy skorzystają z możliwości przeprowadzenia rozmowy chatbotem na Messengerze, zostaną sprofilowani i, zgodnie z preferencjami, dopasowani do rekrutacji prowadzonych przez bank.
Bot rekrutacyjny Emplobot w PKO BP
Rozwiązanie dostarczone przez Emplocity adresowane jest do firm prowadzących równolegle dużą liczbę rekrutacji. Emplobot umożliwia prowadzenie wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia.
Podczas rozmowy z kandydatem, bot zapyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie stworzy jego profil. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter podejmie decyzję i zaprosi kandydata na spotkanie..
Jak wyjaśnia w komunikacie prasowym na ten temat Joanna Czarnecka, dyrektor pionu zarządzania personelem w PKO BP posiadanie bota na stronie kariery banku i w ogłoszeniach to "dbanie o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań we wszystkich aspektach naszej działalności, w tym rekrutacji nowych pracowników". - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu - mówi Czarnecka.
- Nasze rozwiązanie pozwala oszczędzić czas poświęcany na weryfikację kandydatów oraz poprawić Candidate Experience. Stworzone przez nas algorytmy dopasowują kandydatów do trwających procesów rekrutacyjnych, generując przejrzyste bazy danych, które są widoczne dla rekruterów w systemie - dodaje Krzysztof Sobczak, CEO w Emplocity. - Stworzyliśmy narzędzie, którego przewagą jest technologia oraz funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby najbardziej dojrzałych organizacji na rynku - komentuje.
Nie tylko PKO BP
PKO BP jest kolejnym bankiem w Polsce, który wdraża u siebie Emplobota. Wcześniej zrobiły to Santander Bank i mBank.
Dołącz do dyskusji: PKO BP wykorzystuje sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji